Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet fat i tenn. Askfat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Litet fat i tenn. Askfat?

    Jag har massor av frågor på lager men slänger in någon i taget så att ni inte tröttnar på mig helt

    Den här gången undrar jag om ett litet fat med en apa på. Det är gjort i tenn, om jag nu inte är helt ute och cyklar. Vad är det tänkt till? Jag tycker det ser ut som ett askfat men det känns ju inte helt praktiskt att göra ett askfat i tenn, eller? Upplys mig o ni kunniga!




  • #2
    Jag håller med dig Elin, det är inte så vidare praktiskt. Jag tror dock att det är ett askfat, kanske den lilla figuren ska föreställa Andersens Flickan med svavelstickorna.

    Är det stämplat? I så fall får Du gärna återkomma med bild på det.

    Comment


    • #3
      Ja, allt kanske inte behöver vara praktiskt. Figuren är utan tvekan en apa, även om ditt förslag var roligare!

      På undersidan finns en stämplad krona:

      Comment


      • #4
        Ja, när Du nu säger det, så ser jag också att det är en apa.

        Stämpeln med kronan säger mig egentligen inte så mycket. Modellen på askfatet gör att vi nog kan säga 1930-40-tal och tillverkat i Skandinavien.

        Comment


        • #5
          Då tycker jag att vi slår fast att det lutar åt aksfat i alla fall. Inte för att jag behöver något askfat men en femma var det klart värt i alla fall.

          Tack för hjälpen Kaptenen, nu ska jag fundera på vilken pryl jag ska fråga er om härnäst!

          Comment

          Working...
          X