Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fågelfråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Dom här fasanerna + några till bor här i krokarna, så fort det blir kallt och snö flyttar dom in i trädgården, här finns det mat och skydd mot rovfåglar.
    FASANSFULLT Maria.........
    Last edited by Maria; 2012-02-11, 15:01.

    Comment


    • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      FASANSFULLT Maria.........
      MVG, Prylsnubben!
      p-son

      Comment


      • Som pris för att Du är min bästa självkänslocoach får Du Hackes fru Hackelina, Polsson.
        Bifogade filer

        Comment


        • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
          Som pris för att Du är min bästa självkänslocoach får Du Hackes fru Hackelina, Polsson.
          Jag hackar, tackar, så mycket, prylsnubben!
          p-son

          Comment


          • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
            Dom här fasanerna + några till bor här i krokarna, så fort det blir kallt och snö flyttar dom in i trädgården, här finns det mat och skydd mot rovfåglar.
            Jag avundas dig, Maria, som bor så att du har fåglar inpå knuten. Saknar ibland den tid jag bodde på landet.....eller rättare ATT bo på landet.

            I tisdags var det strålande sol och jag var ute på ett matningsställe. Det blev trevligt sällskap av några olika fågelarter. Här kommer några som "förevigades"; Stjärtmes, grönsiska och gråsiska.
            Även igår var det soligt och på stadspromenaden var kameran med.
            Bifogade filer

            Comment


            • Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
              Jag avundas dig, Maria, som bor så att du har fåglar inpå knuten. Saknar ibland den tid jag bodde på landet.....eller rättare ATT bo på landet.

              I tisdags var det strålande sol och jag var ute på ett matningsställe. Det blev trevligt sällskap av några olika fågelarter. Här kommer några som "förevigades"; Stjärtmes, grönsiska och gråsiska.
              Även igår var det soligt och på stadspromenaden var kameran med.
              TinaSand! Jag avundas dig som bor i Blekinge och har fåglar in på knuten. Eftersom Blekinge är så litet jämfört med Skåne, är ju fåglarna mer hopträngda där och därmed lättare att finna. Vi som samsas om maten I, viggflickan som speglas i vattnet och parflygningen är Canonbilder,
              men även de andra ger mig positiva rysningar.
              Last edited by Polsson; 2012-02-12, 14:23.
              p-son

              Comment


              • Prata om att bo mitt i naturen………..

                För en liten stund sedan hade jag 5 nya fåglar vid matningsstället som var hungriga, dom stor 1-2 meter utanför huset, skitigt fönster och mörkt ute = dålig bild. Det är inte första gången dom är här och dom lär komma igen nu är dom vet att här finns mat, har slängt ut lite äpple och hö till dom.
                Bifogade filer
                I’m a real mean bitch!

                Comment


                • Ja,Maria , dom fönstren får du nog putsa . Jag ser inget på bilden.
                  Mvh

                  Comment


                  • Ser du inte rådjuret?
                    I’m a real mean bitch!

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                      Jag avundas dig, Maria, som bor så att du har fåglar inpå knuten. Saknar ibland den tid jag bodde på landet.....eller rättare ATT bo på landet.

                      I tisdags var det strålande sol och jag var ute på ett matningsställe. Det blev trevligt sällskap av några olika fågelarter. Här kommer några som "förevigades"; Stjärtmes, grönsiska och gråsiska.
                      Även igår var det soligt och på stadspromenaden var kameran med.
                      Helt fantastiska bilder Tina, jag får aldrig stjärtmesarna att sitta på talgbollar,
                      men jag har sett det förut, underbara fåglar är dom.
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                        Ser du inte rådjuret?
                        Tände upp månljuset på ditt rådjur Maria
                        Hirvi
                        Bifogade filer
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                        Comment


                        • Tack Hirvi!

                          Det står och äter solroskärnor och äppelbitar.
                          I’m a real mean bitch!

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                            Tack Hirvi!

                            Det står och äter solroskärnor och äppelbitar.
                            Ja jag hör att dom tassar runt här på kvällen oxå.
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                            Comment


                            • Ibland gör man bra val - som idag. Jag valde bort städningen på förmiddagen och gick ut en promenad. Som vanligt med kameran i sällskap. Att valet var bra bekräftades efter lunch då regnet började falla och faller än med rasande energi.
                              När jag var ute föll inte regnet men väl en sothöna. Ja, hon NÄSTAN föll i alla fall. Jag skrattade högt (inom mig) för hon såg verkligen komisk ut när hon skulle ta sig nerför en brant snöklädd grässlänt. Hur det gick? Tja....relativt bra ändå, som ni kan se.....

                              Sist ett par som för en betydligt lugnare tillvaro än sin släkting
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Tack Tina för fina bilder och en kul historia om en sothöna som som det går utför,
                                med ett leende på läpparna rullar man fram bilderna
                                Hirvi
                                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                                Comment

                                Working...
                                X