I morgon är det sista dag för fågelbordsräkning ”Vinterfåglar inpå knuten” som började den 29 januari och slutar den 1 februari. Jag räknade dom i dag på morgonen sju stycken små tiggare.![]()
I morgon är det sista dag för fågelbordsräkning ”Vinterfåglar inpå knuten” som började den 29 januari och slutar den 1 februari. Jag räknade dom i dag på morgonen sju stycken små tiggare.![]()
Hallå fågelvänner i snöyran,
Ni är verkligen proffs på att plåta fåglar, man måste väl ha ordentlig optik och stort tålamod.
Tänkte bara komma med ett tips för fågelbordet. När koltrasten käkat upp alla rönnbär, havtonsbär och äpplen är det hög tid att komma med en hjälpande hand. Russin tänkte jag och laddade en sådan där automat för nötter med russin. Succé. So long...
Blåmes
Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Åkte under helgen ut för att räkna fåglar vid mitt fågelbord. Men det måste vara blyga rackare där ute för inte en endaste en visade sig den här helgen! Smygätit måste de i alla fall ha gjort för antalet frön hade minskat!
Söffe![]()
Svartmes
Efter koll i fågelboken måste jag erkänna att du har rätt
Fast det tar emot
Inspirerade av Lars H:s fina bilder har vi äntligen hängt upp en fågelmatare i häggen, väl synlig från köksfönstret. Vilken underhållning man får. Förutom de vanliga: Pilfink, talgoxe, blåmes, grönfink och koltrast har vi även haft besök av nötväcka, nötskrika, domherre och steglits idag!!! Domherren var ett kärt återseende men steglitsen har jag aldrig sett förut.
Vi öppnade fönstret försiktigt för att fotografera, men vips var de försvunna, utom den feta koltrasten som äter äpplen som vi satt fast på en bräda.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)