Sidan 2 av 116 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 12 52 102 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 1158

Ämne: Fågelfråga

Hallå fågelvänner,
    Koltrasten är en rolig gäst vid fågelbordet. När dom käkat upp alla rönnbär, havtornsbär och annat i bärväg kommer dom i till dukat bord. Vi bjuder på äpplen och russin, men se det är bara en stor hanne som behärkar bordet. Alla kompisar jagas iväg, däremot kan han föra både stjärtmes och ekorre till bordet. So long...

En besökare
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Oj vilken fin hackspett. Jag har sedan jag var liten tyckt speciellt om hackspettar av olika det slag. En annan fågel som är kul att se så här på vintern är flockarna med Sidensvansar som äter bär i trädgården. De är så snygga med sin lilla tofs!

några till

Citat Ursprungligen postat av Lars H Visa inlägg
    En besökare
    Såå fin! bra foto oxå.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

några till

Nötväckan, en av två fåglar som kan klättra upp och ner på en lodrät trädstam. Den andra är trädkryparen. På wikipedia står det att nötväckan är ensam om detta i Sverige. Men jag är skeptisk.

Jättefina bilder! Tyvärr är det svårt (och förbjudet) att mata fåglarna från lägenhet. Så därför blir det bara bilder på vännerna. Suck!

Seniormedlem Lars Fs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    Nötväckan, en av två fåglar som kan klättra upp och ner på en lodrät trädstam. Den andra är trädkryparen. På wikipedia står det att nötväckan är ensam om detta i Sverige. Men jag är skeptisk.

Jättefina bilder! Tyvärr är det svårt (och förbjudet) att mata fåglarna från lägenhet. Så därför blir det bara bilder på vännerna. Suck!
    Hej Peter!

Du behöver inte vara skeptisk. Det är faktiskt bara Nötväckan som kan klättra nedför med huvudet före.
    Trädkrypare börjar alltid längst ner på trädstammen och klättrar i spiral uppåt när den söker föda i barken. När den synat färdigt kastar den sig ner till nästa träd och börjar sökandet på samma sätt.

Visserligen ser man ofta olika mesar som hänger upp och ned men dom klättrar aldrig neråt med huvudet före som Nötväckan gör.

Ha det.

Lars F

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Jättefina bilder, Lars H!
    Det är så jag blir pigg på att fotografera fåglar, men tyvärr räcker digitalkompaktkameran inte till (tror att det heter så). Fotograferade en kråka som sökte lä i en buske med Östersjön i bakgrunden för en stund sedan, men när jag hade förstorat, beskuret bilden kunde man inte skilja kråkan från busken.
    Senast redigerat av Polsson den 2010-01-31 klockan 12:15.
    p-son

Vi har celebert besök vid vår fågelmatning 3 stycken stenknäck bland alla grön- och bergfinkar. Gubben tog det här kortet genom köksfönstret.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •