Sidan 39 av 39 FörstaFörsta ... 29 36 37 38 39
Resultat 381 till 385 av 385

Ämne: Arvikakeramik

Sven-Bertl Olsén (f 1948)

På tråden blandas gammalt och nytt. Här är det Sven-Bertil Olsén som gjort en ljuslykta och som kännetecken en myra och ett tallbarr. 8,5 cm Ø och samma höjd. Mer om Olsén Arvika här http://www.signaturer.se/Sverige/SvenOlsen.htm
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

En pandemi mellan inläggen! Vaccinerad och ändå försiktig besökte jag Kungsbacka i lördags och där stod en kopp med fat och väntade. Nils Persson finns med på många inslag på tråden (2, 60, 341, 354, 363 och kanske fler). Priset? Jo, 15 SEK.

Ett fat på 28 cm Ø tog jag för givet var gjort av någon av bröderna L. Och det stämmer nog trots signaturen "Va. Arvika." för inte är det Viktor Axelsson som signerat "på dette viset"? Hur många av bröderna Lomarker som tjänstgjort i Arvika vet jag inte. Här finns mycket att jämföra http://precisensan.com/antikforum/sh...Kil-V%E4rmland. För den som vill se Viktors signaturer finns här på tråden exempelvis ## 183, 258, 259 och 320. Men det är inte säkert att de heller är gjorda av honom.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    En mugg av Ulla Nilsson är ju grann.........
    Men det är ju även en skål på fot.................

Att se en assiett och kunna säga till sig själv att denna är från Arvika och Samuel Johansson ger en viss tillfredsställelse när man vänder och ser att det stämmer! 17 cm Ø. Se fler # 376.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •