Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Känner någon igen tyget?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det här tyget är en abrovinch, en enkel kopia på möjligen ett av Sandens (g:a Kinnasands textilier, Anna Salander tror jag var designern till ett tyg som benämndes ev. Staden eller liknande. Ser nog att detta är vad man kan tro, ett Ikea-tyg eller en efterapning i tiden. Svårt att bedöma fullt ut utan att ha haft tyget i händerna, men ngn "höjdare" är det inte.
    Last edited by Äjth; 2010-01-11, 18:53.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #17
      Hallå Gideon, Då blir vi två för jag VET att Lasse Å ritat tyget i T-banan, men är det verkligen samma dekor? So long...

      Comment


      • #18
        Har aldrig hört talas om att Lasse Åberg designar tyger (annat än till tunnelbanan, det har väl ingen undgått)....det lutar åt att det är ett IKEA tyg från 80 talet...men säker är jag inte...
        http://gilasgrotta.blogspot.com/

        Comment


        • #19
          fler än två färger

          Då är det sannolikt inte IKEA. Vet att jag haft ett liknande motiv på ett tyg från Borås Wäferier, det motivet tror jag var taget från Gotland. Men det är inte det tyget. Detta har mer schwung och är lite mer stilistiskt skarpt. Var det än kommer ifrån tycker jag om det! Grattis

          Comment


          • #20
            Nu när jag tittar närmare på motivet, så tycker jag mig se en moské med tre minareter samt en ganska typisk svensk förort från 40-50-talet. Påminner mig om Uppsala....
            Har nu räknat färgerna 6 st, definitivt inte IKEA.

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av Linda Visa inlägg
              Nu när jag tittar närmare på motivet, så tycker jag mig se en moské med tre minareter samt en ganska typisk svensk förort från 40-50-talet. Påminner mig om Uppsala....
              Har nu räknat färgerna 6 st, definitivt inte IKEA.
              Intressant...hur tänker du när du utesluter IKEA ? ? Trycker de inte med fler än x antal färger?
              http://gilasgrotta.blogspot.com/

              Comment


              • #22
                Detta blir mer och mer intressant

                Tack för alla försök att komma på vad det är för tyg!

                Mvh

                //KJG

                Comment

                Working...
                X