Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stockholmspriser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stockholmspriser

    Kollade denna länk: http://www.form1900.se/

    Mycket fina grejer, men vilka priser!

    Är detta "normala" priser i Stockholm? De där kannorna av Bengt Berglund brukar jag avstå ifrån när jag ser dom på loppis. Hiskeliga priser.

  • #2
    Hemsidepriser är höga om inte annat. Qvartinge har väl priser som är normala för regionen. Var är det du bor?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Nyfiken
      Kollade denna länk: http://www.form1900.se/

      Mycket fina grejer, men vilka priser!

      Är detta "normala" priser i Stockholm? De där kannorna av Bengt Berglund brukar jag avstå ifrån när jag ser dom på loppis. Hiskeliga priser.
      Priserna är ganska typiska för Stockholm tycker jag. Visst det går att fynda men det mesta är väldigt dyrt. Tradera är faktiskt räddningen när man bor här.

      Comment


      • #4
        Dyra priser...

        Njae - dyrt som sjutton är det ju men just Qvartinge Antik brukar hålla klart ok priser. Det finns värre... Men som sagt - fynd går ju alltid att göra även där.

        Comment


        • #5
          Kanske är det så att de som försöker hålla en hög nivå på varor, kunskap, utbud och tjänster är hänvisade till kunder i storstadsregionen för att kunna överleva? Jag tycker att det i Stockholm finns hela spannet med prislägen, från billigaste billiga till dyraste dyra (jag talar inte om var!). Men det är klart, en gång om året är Stockholm faktiskt dyrast och det är när det är antikmässa i Älvsjö (och emellanåt på Nationalmuseum). Men påfallande ofta även då står det ortsnamn från Skåne, Västkusten och Hälsingland på visitkorten, så de verkar ha filialer i landsorten...

          Nä, jag tycker det är dags att skrota begreppet Stockholmspriser. Hitta en kategorisering som avslöjar strukturen och inte bara visar yttre symptom, eller avskaffa den helt.

          Comment

          Working...
          X