Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ylletyger till möbler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ylletyger till möbler

    Var kan man hitta bra (och billiga) ylletyger till möbler från 1950 och 1960-talen. Orginaltygerna hade en särskild kvalitet och look som är svår att hitta. Tllverkas tillexempel tygerna till Wegners möbler fortfarande?

  • #2
    Det här verkar vara det du letar efter. Kontakta dem om de har fabriksförsäljning eller liknande. Billigt lär det väl aldrig bli. Billigare kanske.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #3
      Omklädning

      Jag har inte något tips när det gäller ylletyger, men däremot när det gäller skinn. Många stolar från 50-60-talet är klädda i svart galon eller svart skinn som ofta är slitet eller sprucket. Köp en gammal skinnsoffa på ex Erikshjälpen för kanske 200 kronor så har du en hel del skinn som kan användas för omklädning.

      Comment


      • #4
        Annars kan ni höra av er till oss. Vi har svart skinn till salu, perfekt till möbelomläggning !
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Tack för länken! Nu kan jag gå vidare och leta.
          Bra tips om gamla skinnsoffor, fast just nu var det tyg jag behövde.

          Comment


          • #6
            Har du funnit några bra tyger Nyfiken?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              Jag har några rullar möbeltyger, äldre, liggande. Hur vet jag om det är ylletyger? (förlåt en novis en dum fråga..). Har nog lite turkost och vad det nu mer var...
              Bifogade filer
              Last edited by Kökslampan; 2008-01-14, 15:50.

              Comment

              Working...
              X