Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stolt, charmig katt

    På något sätt talar katten med hela sitt väsen till mig varje gång jag ser den.
    Stolt, charmig och made in Danmark/Bornholm/Söholm. Dessutom är den mästerligt glaserad. Jag blir glad när jag ser den.

    Håll till godo!

    Finns det fler charmiga katter?
    Bifogade filer
    p-son

  • #2
    Solokatt

    Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
    På något sätt talar katten med hela sitt väsen till mig varje gång jag ser den.
    Stolt, charmig och made in Danmark/Bornholm/Söholm. Dessutom är den mästerligt glaserad. Jag blir glad när jag ser den.

    Håll till godo!

    Finns det fler charmiga katter?
    Tydligen inte!
    p-son

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      Tydligen inte!
      Har dåligt med kattfiguriner men 3st levande!!
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Ska fotografera några kattfiguriner framöver när datorn har varit hos "doktorn". Den har nämligen blivit så slö o konstig, att allt jag gör tar en evighet . Det är anledningen till att jag inte har varit här på PES särskilt mycket. Nu tog det ungefär sju (7) minuter att komma så här långt. Men imorgon ska datorn läggas in för operation.
        Men kan så länge, liksom eje, bidra med mina två högst levande - samt en annan härlig bild
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Matchar den verandan eller ?
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Inte visste jag att dessa pälsprydda figuriner platsade under keramik. Här kommer en till.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Lägger in en liten Fej katt i keramik för att återställa balansen
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                En blå

                men vadå, det borde gå ändå. Lisa Larson, katt menageri fr 1965
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Kattråden ingen katastrof längre -polssons missmod borta

                  Ursprungligen postat av eje5666 Visa inlägg
                  har dåligt med kattfiguriner men 3st levande!!
                  eje566! Levande katter är välkomna på tråden. Det är ju tack vare dessa fotomodeller som konstnärer och andra kan stoltsera med sina kattkonstverk.
                  Har jag rätt när jag säger att dina katter tillhör europeiska korthårsrasen, sk bondkatt?

                  .
                  Ursprungligen postat av tinasand Visa inlägg
                  ska fotografera några kattfiguriner framöver när datorn har varit hos "doktorn". Den har nämligen blivit så slö o konstig, att allt jag gör tar en evighet . Det är anledningen till att jag inte har varit här på pes särskilt mycket. Nu tog det ungefär sju (7) minuter att komma så här långt. Men imorgon ska datorn läggas in för operation.
                  Men kan så länge, liksom eje, bidra med mina två högst levande - samt en annan härlig bild
                  Tinasand! Dina perserkatter, rätta mig om jag har fel, ger tråden nytt liv, inte bara för att de är levande.


                  Ursprungligen postat av surmasen Visa inlägg
                  matchar den verandan eller ?
                  Visst gör den det, surmasen! Samma ras som eje5666?

                  QUOTE=Kolmårdstrollet;108877]Inte visste jag att dessa pälsprydda figuriner platsade under keramik. Här kommer en till.[/QUOTE]
                  Visst platsar pälsklädda figuriner i denna katt-tråd. Din katt har en härlig teckning. Undrar om den är sköldpaddstecknad? Tror det heter så.

                  Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                  Hittade en liten strösselkatt i mina "säljes" gömmor
                  Din strösselkatt får sällskap av en dito här nedan, luchur.

                  Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
                  men vadå, det borde gå ändå. Lisa Larson, katt menageri fr 1965
                  Agda! Visserligen påminner utförandet om L L:s lejon, men jag kan inte dra mig till minnes att jag sett en sådan LL-katt tidigare. Är de ovanliga?


                  Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                  Lägger in en liten Fej katt i keramik för att återställa balansen
                  Som jag har skrivit tidigare, gällande Fej-hundar, har de liksom katten en personlig touche, medan detaljrikedomen har "fått ge vika".

                  Inte har jag någon kattskatt, men mina få missar vill jag inte att ni missar speciellt den som har råkat ut för ett missöde.
                  Att glaskatten lutar har sin naturliga förklaring. Han är 3,2 cm hög i verkligheten och har ingen svans som stöd. Den som tror att det är en manxkatt, har missuppfattat svanslösheten. Istället är det så att svansen slogs av vid en misstänkt slarvig dammtorkning. Luchurs strösselkatt och min
                  dito måste komma från samma kull, misstänker jag. Och så har vi träkatten som poserar på badrumsvasken.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2009-06-09, 21:55.
                  p-son

                  Comment


                  • #10
                    Hittade en liten strösselkatt i mina "säljes" gömmor
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      En liten jamare på 3,3 cm

                      När jag lät de tre andra katterna komma med på tråden, hördes ett missljud från en av de övriga missarna. Därför får han också vara med.
                      Bifogade filer
                      p-son

                      Comment


                      • #12
                        Katter

                        I huset finns en katt med päls och ett otal utan. Det är hustrun som är mest ansvarig men jag skall visa en del. Vid senare tillfälle kommer det fler..... I en del fall får jag be om hjälp med rasbestämning av duktiga PES:are. Men först kommer ett gäng från västkusten: Tilgmans och SYCO.
                        En katt den har tre kanter - tre kanter har en katt och signaturen SJ går väl som på räls..... ??
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Syco katterna var läckra och helt nya för mig!

                          Comment


                          • #14
                            Alla katterna var nya för mig och kreativt charmiga, men en sak förvånar mig, Lars M!
                            Hur kan du/ni ha så många gökar med så många katter i huset? Har du/ni dem åtskilda?
                            Välkommen till katt-tråden!
                            p-son

                            Comment


                            • #15
                              lite fler katter

                              ...som jag inte vet nåt om

                              och några nya förmågor som är superdupersööööta
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X