Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wallåkraträffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    170 mm hög och 75 mm över axlarna
    Nej, det är inget loppspel.

    Comment


    • #47
      Mitt nyförvärv till samlingen den högsta av dom 3, märkt Wallåkra AWA med stjärnor.
      Bifogade filer
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #48
        Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
        170 mm hög och 75 mm över axlarna
        Tackar!

        Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Mitt nyförvärv till samlingen den högsta av dom 3, märkt Wallåkra AWA med stjärnor.
        Wallåkras kraftfulla, rustika saltglaserade prydnadsgods är och förblir en fröjd för mitt öga. Med tanke på vad du visat tidigare, Maria, måste du ha i närheten av 20 Vallåkrapjäser.

        "I Porslinsmärken av Vingedal finns följande information gällande Wallåkra: De produkter som tillverkas i mer än 1 ex. signeras inte, utan stämplas endast.
        Vad säger du om det påståendet, Larspeter?"

        Ovanciterade information har jag titt som tätt försökt få någon PES:are att kommentera, sista gången var till Larspeter, men än har ingen framfört någon åsikt. Enligt min mening har Vingedal fel.
        Last edited by Polsson; 2010-10-06, 20:27.
        p-son

        Comment


        • #49
          Kom på att jag också sedan gammalt har en Wallåkra. AWA, 150x90.
          Blixt och dunder karaktäriserar bilden.....
          Bifogade filer

          Comment


          • #50
            Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Kom på att jag också sedan gammalt har en Wallåkra. AWA, 150x90.
            Blixt och dunder karaktäriserar bilden.....
            En vacker vas på en vacker duk, tycker jag.
            p-son

            Comment


            • #51
              Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              En vacker vas på en vacker duk, tycker jag.
              Tack, och en vacker kruka i fönstret.........

              Comment


              • #52
                Polson, i all hast. Jag tror också att Vingedal har fel på den punkten. Jag har tidigare drivit tesen att det inte går att hitta någon säker systematik i Wallåkras märkning. Det vore trevligt om jag har fel men ...
                En vacker dag ska jag ta tag i detta en gång för alla.

                "One day I´m gonna get organisized" (Travis Bickle, Taxi Driver)
                www.starkeld.com

                Comment


                • #53
                  Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
                  Polson, i all hast. Jag tror också att Vingedal har fel på den punkten. Jag har tidigare drivit tesen att det inte går att hitta någon säker systematik i Wallåkras märkning. Det vore trevligt om jag har fel men ...
                  En vacker dag ska jag ta tag i detta en gång för alla.

                  "One day I´m gonna get organisized" (Travis Bickle, Taxi Driver)
                  Tack för svaret, Larspeter!
                  Fram till dags datum är jag övertygad om att du inte har fel, skulle sedan nya rön dyka upp vilka pekar på motsatsen är jag naturligtvis inte sämre karl än att jag kan ändra mig.

                  Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  Tack, och en vacker kruka i fönstret.........
                  Om det sedan är en blomma i den, är den ännu vackrare. Kvinnan som är gift med mig var tveksam till att ha blommor i krukorna, men enligt min mening ska de användas, så i det fallet drog jag det längsta strået.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2010-10-07, 17:20.
                  p-son

                  Comment


                  • #54
                    Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

                    Om det sedan är en blomma i den, är den ännu vackrare. Kvinnan som är gift med mig var tveksam till att ha blommor i krukorna, men enligt min mening ska de användas, så i det fallet drog jag det längsta strået.
                    Tänk att vi fortfarande har sådant inflytande.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #55
                      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Tänk att vi fortfarande har sådant inflytande.
                      En och en annan gång är det faktiskt så!

                      En orkidé i en Stenbäcks-kruka tyder på att du är en snubbe med stil!
                      Last edited by Polsson; 2010-10-07, 21:04.
                      p-son

                      Comment


                      • #56
                        W Sweden

                        En miniatyr från Wallåkra hängde med övrig keramik i en låda som inropades
                        vid dagens Trelleborgs-auktion. Minns inte om signeringen "W Sweden" har presenterats tidigare.
                        Bifogade filer
                        p-son

                        Comment


                        • #57
                          Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          En miniatyr från Wallåkra hängde med övrig keramik i en låda som inropades
                          vid dagens Trelleborgs-auktion. Minns inte om signeringen "W Sweden" har presenterats tidigare.
                          Jag har gått igenom tråden flera gånger under eftermiddagen och det ser ut som du har fått tag i ytterligare ett exempel på signatur. För någon vecka sedan var det stor biblioteksgallring och jag fick tag i paret Östlunds bok med en förteckning över signaturer som jag uppdaterat och lagt ut här



                          med en exempelbild som jag lånat av dig Kruka 2 kannor av NS dvs Nils Svensson.

                          Känner du eller Maria eller någon annan att fortsätta med arbetet på Wallåkra-sidan är ni välkomna.

                          Comment


                          • #58
                            Jag ska försöka ge mej på sidan i veckan och klura ut hur den fungerar, och hur man laddar upp bilder.
                            I’m a real mean bitch!

                            Comment


                            • #59
                              Det är bra Maria, formateringen blir lite lättare nu när det redan finns en bild på sidan. I Edit-läget är det bara att kopiera koden från denna och ändra adressen.
                              ---

                              CA kan det möjligen vara Carl-Johan Andersson som Gideon skriver om i Hagaström-tråden inlägg 45?

                              Comment


                              • #60
                                Wallåkra x 2

                                Två vaser från Wallåkra - 10 resp 13 cm höga.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X