Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges snyggaste kaffeburk!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dags för en ny kaffeburk.
    Zoegas Jul Kaffe 1989.
    Bifogade filer

    Comment


    • Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
      Dags för en ny kaffeburk.
      Zoegas Jul Kaffe 1989.
      På tal om jul! Här kommer en på annan tråd tidigare visad julkaffeburk "Gevaliarosteriets julklappsskrin".
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2010-04-20, 19:16.
      p-son

      Comment


      • Här är mina finaste kaffeburkar. Luxus, Kalaskaffe och Luxus igen. Bra förvaring till allt från fröpåsar till knäckebröd...





        Comment


        • Mer Solo

          Ytterligare en Solo-kaffeburk. Undrar hur gammal den kan vara?
          Bifogade filer

          Comment


          • Denna lite äldre kaffeburk med porslinsknopp är utvald till min snyggaste. De andra jag har är också fina en del men går inte upp mot denna. Just nu... för sånt kan ju ändra sig

            Något annorlunda marknadsförd med en så ung kaffedrickare i logon kan man tänka.
            Bifogade filer

            Comment


            • Precis en sådan, nej två, köpte jag idag!
              Tyckte också att de var fina och har inte sett dem förr.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                Jag vet inte åldern på din burk Julia men jag gillade den.

                Fortsätter med en Möllers Mocka som jag tycker är rätt fin.
                Tycker mej kunna läsa efter överkanten: UNNA DEJ EN MÖLLERS MOCKA
                Missade att citera i första inlägget.
                Alltså: Precis en sådan burk köpte jag idag, nej två stycken var det ju.
                Gillade dem mycket.

                Comment


                • Jag skuttar in här med ett bidrag. Hittade denna mycket charmiga kaffeburk idag. Den är så rar eftersom den så tydligt beskriver hur man fixar till den ädla drycken. Bilderna visar framsida, bägge kortsidorna och lockets insida.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av eikei Visa inlägg
                    Jag skuttar in här med ett bidrag. Hittade denna mycket charmiga kaffeburk idag. Den är så rar eftersom den så tydligt beskriver hur man fixar till den ädla drycken. Bilderna visar framsida, bägge kortsidorna och lockets insida.
                    Hej eikei!

                    Fin burk.

                    Cirkelkaffe!

                    KFs (Kooperativa Förbundets. Konsums) eget kaffe som man importerade och rostade själva.
                    Tillkom på 1930-talet, köptes upp av Gevalia på 90-talet och försvann som eget kaffemärke 2000.

                    Ha det!

                    /Lars


                    Reklamaffisch från 1945. bild från Tekniska Museet
                    Bifogade filer
                    Last edited by Lars F; 2010-11-15, 11:12.
                    - - - - - - - - - -
                    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                    Comment


                    • Lars F: Men vad roligt att få veta lite mer, tack så jättemycket. Jag hade lite funderingar vad det var för kaffemärke då jag inte fann någon logotype eller annat som skvallrade om dess ursprung. Det enda som står och som kan ge en ledtråd är att på insidan av locket där dosering anges så står det 1 cirkelmått. Jag tycker det är lite konstigt att missa den reklamplatsen burken måste gett, eller var den svarte frontfiguren så inarbetad att människor visste att det handlade om cirkelkaffe så fort de såg honom på cirkelkaffes produkter?
                      Och OJ!!! Vilken fin affisch!

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av eikei Visa inlägg
                        Lars F: Men vad roligt att få veta lite mer, tack så jättemycket. Jag hade lite funderingar vad det var för kaffemärke då jag inte fann någon logotype eller annat som skvallrade om dess ursprung. Det enda som står och som kan ge en ledtråd är att på insidan av locket där dosering anges så står det 1 cirkelmått. Jag tycker det är lite konstigt att missa den reklamplatsen burken måste gett, eller var den svarte frontfiguren så inarbetad att människor visste att det handlade om cirkelkaffe så fort de såg honom på cirkelkaffes produkter?
                        Och OJ!!! Vilken fin affisch!
                        Hej eikei!

                        Som du säger så tror jag att varumärket "Cirkelkaffe" med den bilden var lika inarbetat som t.ex "Kalles kaviar"
                        med sin "Kalle" är, och har varit i många år.

                        Lite reklam.

                        En kopp Cirkelkaffe med hårdbrödmacka med "Kalles" kaviar var inte helt fel en gång.

                        Ha det!
                        /Lars
                        Bifogade filer
                        - - - - - - - - - -
                        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                        Comment


                        • 2 kaffeburkar kanske från 70-talet eller något äldre. Kärnkaffe i marin och guld och Solo-kaffe i brunt med den svarte lille gossen på.
                          söffe
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Dricker Ni inget kaffe?

                            Va, har Ni gått över till teblask eller varför blir det inga tomma burkar.
                            Nåväl, gammal fin burk gjord av Hugo Brusewitz, alltså ca 100-år.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Wilhelm Stenhammar

                              Inte 100 år men 7-8 så där är burken med Wilhelm Stenhammars klassiska kaffe 2013-2014. Göteborgs Symfoniker har för mig okänd anledning velat visa sin uppskattning med en blandning som är smakrik och fyllig och med det där lilla extra! https://music.youtube.com/watch?v=Yd...A2hIPytTzFbaBc
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X