Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

F. Pauli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Titta vad jag hittade i botten på en kartong!!!
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #17
      Några vackra flaskor från Pauli
      Den blå skall vara blåst på Orrefors men man vet ju aldrig säkert. Det var flera som blåste samma flaskor.
      Samt en vacker flaska från Stockholmsutställningen.
      mvh LasseC
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Lasse, först måste jag bara få säga hur otroligt härlig etiketten är på det gröna parfymröret, jag blir alldeles varm av att titta på den etiketten.
        Sedan; den blå parfymflaskan, har den ingen text alls i glaset? nån siffra eller stjärna, något, eller är den alldeles "ren" ? Hur hög är den?
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #19
          Jag kollar den i morron. Har den i min "utställning" i friggeboden

          Comment


          • #20
            Min blå är betydligt mera sliten än din, Lasse C. Men ändå!
            Bifogade filer
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

            Comment


            • #21
              Den är ca 14 cm hög 4,5 cm i diam
              På skuldran står det (lite otydligt) F PAULI.
              Ja Sladden min är i rätt bra skick. Det är ju inte alltid som man hittar flaskor med etikett.
              Bekanta var på en loppmarknad i vårt centrum och där stod 2 st sådana här flaskor för 5 spänn. De köpte dem inte utan ringde mig på kvällen (Jag var i Småland) och undrade om det var något att ha. Gick dit dagen efter. Inte fanns det några flaskor kvar. Inget vidare

              Comment


              • #22
                Jag är helt betagen i dessa parfymflaskor men de flesta jag har kommer från tekniska fabriken Gripen Linköping samt Barnängen. Barnängens parfymflaskor är väldigt text präglade HM Konungens Hofleverantör Stockholm Har även ett parfymrör från Ferd Muller Distillateur Cologne
                Hade även turen att hitta ett ganska nytillverkat parfymrör "Rosolen" Farina Gegenuber Eue de Cologne Historische flasche 100ml för inte så länge sedan på tradera med äkthetsintyg gjort till 250 års minnet av Johann Maria Farina Av doften att döma tror jag att det är föregångaren till 4711 Alltid roligt med dessa vackra flaskor
                Har även en vars etikett är väldigt sliten men kanske någon av er har någon info att komma med ang den tror att det står tekniska fabriken Stenstorp tror den heter Royal Eue de cologne flaskan har glaspropp
                Tacksam för alla ledtrådar

                Comment


                • #23
                  Tack Lasse! Trodde den var betydligt mindre. C.R den här är väl fin?
                  Bifogade filer
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #24
                    Ja den va fin snålvattnet rinner
                    Barnängens parfymflaskor är också vackra med pressglas botten
                    Visst är det underbara små flaskor

                    Comment


                    • #25
                      Jag tror att de är fastblåsta och inte pressade om de är gamla

                      Comment


                      • #26
                        Äjth Det är ju hårvatten så den är egentligen inte så stor.

                        Bruksanvisning.
                        Håret kammas och borstas ordentligt, hvarefter hårbotten omsorgsfullt ingnides med Azymol-Stimulans. Sedan borstas håret ånyo väl, men ej hårt. Denna behandling först dagligen under 14 dagars tid, sedan minst 3 gånger i veckan.
                        OBS! Ovillkorligen ren kam och borste.
                        Inte illa eller hur Det klart att det behövdes en hel del Jag undra hur länge en flaska räckte med den behandlingen
                        Hälsn DG

                        Comment


                        • #27
                          CR.
                          Jag har en liten flaska som det står "gegenuber" i glaset.
                          Har letat och kommit fram till att det borde vara en parfymflaska. Vet inte om det stämmer. finns det andra möjligheter?

                          Comment


                          • #28
                            Hej Kecke
                            Den har troligen innehållit Kölnervatten från Johann Maria Farina
                            Kölnervatten fick inte säljas med annat än att namnet gegenuber fanns med.

                            Lasse C tack för info ska försöka ta några bilder under morgondagen På Barnängen flaskorna

                            Comment


                            • #29
                              Här är en liten flaska där tillverkaren inte förknippas med lukta-gott-vatten
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #30
                                Ja det första jag tänker på är Tomtens skurmedel Har för mig att det va ungefär som Fenom Men det är klart smaken är ju olika
                                Den bästa naturliga doft jag vet är när någon luktar skog nysågade träd Men så är jag ju lite speciell oxå > <

                                Comment

                                Working...
                                X