Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangania Du Älskade Del:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Mangania Du Älskade Del:5

    Nu har jag hittat en tredje vas i Manganiaglasyr med samma typ av dekor. Nu Undrar jag om någon vet vem som ligger bakom dessa sköna damer. De är köpta som Lillemor Mannerhein men jag tror som vanligt att "folk" blandar ihop det här med glasyr och formgivare. Jag har för mig att jag sett den högra i blått på Grödinge Antik & Design AB:s hemsida som ett verk av Mari Simmulson men bilden finns inte kvar. Är det någon som vet var som är rätt och kanske även om det finns andra delar i serien än dessa. De är djupstämplade. IF, IG och ev. IR (otydlig men I syns och bokstav 2 skulle kunna vara R eller B)???
    Bifogade filer
    Last edited by DeBeer; 2009-03-06, 11:19. Anledning: Tappade bilden på vägen :-)

  • #2
    Nu har jag fått svar från Grödinge Antik & Design, det ÄR Mari Simmulson som har designat dem och det skall finnas fler delar!!!!!! Har ni någon del att visa upp hör gärna av er!!!

    Comment


    • #3
      Nu har jag mer att visa

      Grödinge Antik & Design AB skickade mig denna bild på fler modeller och glasyrer - TOPPEN!!!!!! Är det någon som har vas nr. 2 & 3 från vänster i Manganiaglasyren och kan tänkas att avyttra den, kontakta mig då gärna!!!!
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Så snygga!
        Inte helt olika Stig Lindbergs "Piazza".
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #5
          De verkar ha använt samma teknik med reliefmönstret, undrar vem som inspirerade vem? Har svårt att tro att bägge kom på samma idé...

          Comment


          • #6
            Jag har sett flera i lila glasyr med denna typ av relief säljas på Tradera de senaste månaderna. Ska se om jag hitta nån bild...
            http://www.porslinsbloggen.se/

            Comment

            Working...
            X