Sidan 1 av 7 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 61

Ämne: Porslinsetiketter

Porslinsetiketter

Jag har kommit över ett antal svenska porslinsetiketter, för att hålla isär porslinet i mitt porslinskåp (allt porslin har samma röda färg men är från olika tillverkare) tänkte jag skanna in några av etiketterna för att göra små "skyltar". Men till min stora besvikelse så fanns det inte med etiketter från UE, JIE och Bo Fajans som är "stora" poster i skåpen. Nu undrar jag om det finns någon som kan lägga in hyfsade bilder på etiketter från de tre fabrikerna.

Jag skickar med ett par bilder på delar av den röda samlingen för att visualisera mitt problem med identifieringen.

(Jag vet att det står en röd glasvas i skåpet så det behöver ni inte påpeka, det är en katt bland hermelinerna)
    Bifogade bilder Bifogade bilder        
    Slainte Mhath

Den där samlingen är ju guld värd om man försöker identifiera etikettrester. Hoppas att du lägger in fler bilder här, kanske kan vi hjälpas åt att göra ett "etikettbibliotek"? Det här är ju i så fall en utmärkt början!
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Yepp, jag har för avsikt att fota alla etiketter (ca. 100 st.), finns det intresse kan man ju lägga ut dom här också.
    Slainte Mhath

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Sådana etiketter kan inte vara vanligt förekommande på marknaden.

Citat Ursprungligen postat av Manga64 Visa inlägg
    Jag har kommit över ett antal svenska porslinsetiketter, för att hålla isär porslinet i mitt porslinskåp (allt porslin har samma röda färg men är från olika tillverkare) tänkte jag skanna in några av etiketterna för att göra små "skyltar". Men till min stora besvikelse så fanns det inte med etiketter från UE, JIE och Bo Fajans som är "stora" poster i skåpen. Nu undrar jag om det finns någon som kan lägga in hyfsade bilder på etiketter från de tre fabrikerna.

Jag skickar med ett par bilder på delar av den röda samlingen för att visualisera mitt problem med identifieringen.

(Jag vet att det står en röd glasvas i skåpet så det behöver ni inte påpeka, det är en katt bland hermelinerna)
    Fint initiativ! Det kommer att hjälpa en hel del vid identifikation!

Ser förresten en fin vas på den nedersta bilden som jag känner igen
    http://www.porslinsbloggen.se/

Kul att du minns den fortfarande Tallen, nu börjar ju tulipansäsongen så nu kommer den till nytta.

Nisse8, jag har aldrig sett så här fina etiketter förut (helt oanvända), men om fler vill bidra till "etikettråden" så är det ju bara att sätta igång att fota allt som har en etikett på sig ( ), vi kanske skall hålla oss till porslinsetiketter i den här tråden, eller vad tycker ni...?
    Slainte Mhath

BAra en fråga, var kommer man över en så fin etikett samling? Sen är din samling otroligt fin.

Kul att du minns den fortfarande Tallen, nu börjar ju tulipansäsongen så nu kommer den till nytta.

Nisse8, jag har aldrig sett så här fina etiketter förut (helt oanvända), men om fler vill bidra till "etikettråden" så är det ju bara att sätta igång att fota allt som har en etikett på sig ( ), vi kanske skall hålla oss till porslinsetiketter i den här tråden, eller vad tycker ni...?
    Jättebra idé att dokumentera etiketter. Jag bidrar gärna.
    Men kan man inte tänka sig att ha en tråd för Rörstrand, en för Gustavsberg o.s.v.?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Citat Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    Jättebra idé att dokumentera etiketter. Jag bidrar gärna.
    Men kan man inte tänka sig att ha en tråd för Rörstrand, en för Gustavsberg o.s.v.?
    Jag förstår din tanke med att dela upp i flera trådar, men om man ska försöka identifiera en etikettrest på ett okänt föremål så blir det ganska bökigt. En del tillverkare har ju kanske inte heller mer än ett par-tre etiketter, så det skulle bli väldigt korta trådar men otroligt många. Okej om man gör separattrådar för de allra största, typ Rörstrand och Gustavsberg, men de andra borde samsas i en tråd tycker jag.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för det Rubicus Arcticus, etiketterna "sprang jag på" på Tradera av en tillfällighet. Det kommer nog att ta lite tid att fota och lägga upp alla etiketter men dom kommer, jag kommer att lägga alla i den här tråden tills vidare, om någon sedan vill dela upp dom så är det OK för mig.

Det är också OK för alla PES'are att använda mina etikettbilder själva, t.ex i andra trådar och andra samanhang där de kan passa in.

Men snälla ni kan väl komma ihåg att tråden började med att jag faktiskt bad om lite hjälp att hitta några etiketter

Jag bifogar några testbilder där etiketterna ligger på millimeterpapper så att man kan se storleken (viktigt vid ev. identifikation).
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Slainte Mhath

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •