Här är några från Gullaskrufs produktion.
knappast meningslöst.
och så ett par katter bland hermelinerna...
knappast meningslöst.
Detta har jag svarat på tidigare, men jag klistrar in svaret istället för att länka:
"Kvarnarna (peppar och grovsalt) gjordes på beställning från USA. Gjordes i tre olika modeller. De vanligaste (mindre modellen) med svart, vitt, rött lock eller naturkork upptill.
Ritningarna kom alltså från USA och denna pepparkvarn fick heta 703 P.
Tillverkning i början på 1970-talet, troligen 1973-74 och gjordes alltså under Gullaskruf-Royal Krona tiden. De jag har i originalförpackning är märkta Gullaskruf och är tillverkade innan RK (1973), men finns även med RK märkning.
Såg någon pepparkvarn på nätet med röd målning i skarven och den blev direkt attribuerad till Mitt-i-Prick, vilket det alltså INTE är."
knappast meningslöst.
Tack Ralle?
Nu kommer jag ihåg.
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Här en favorit från Danmark. Visst är de snygga i sin enkelheten.
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
De här två söta ankungarna är väl kanske bara för peppar eftersom båda har likadant hål i huvudet. Troligen 40-50-tal och 7.5 cm höga.
Söffe![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)