Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

A.Pastarus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: A.Pastarus

    Hej!

    Köpte de här linnetabletterna för en tid sedan. Gillade mönster och färger men vad betyder: "A.PASTARUS/AGA 1964"

    Misstänker att det kan vara något som producerats för att fira ett AGA-jubileum. Men vem är Herr/Fru Pastarus? Någon som känner igen namnet?

    Jag vill också heta Pastarus...
    Bifogade filer
    Så är det.

  • #2
    Hej,
    Jag råkade halka in här av en ren slump.
    Det är jag som är A. Pastarus. Eller närmare bestämt Alar Pastarus. Jag jobbade på AGA:s reklamavdelning 1964 och designade dukarna. Om det var till något slags jubileum eller något annat minns jag inte. Jag var 21 år och hade just gått ut konstfack. Mönstret på dukarna har med radioteknik att göra (tryckta kretsar).
    Mvh
    Alar Pastarus

    Comment


    • #3
      Måste bara kommentera, vad häftigt att få svar från designern själv! Verkligen coolt mönster och färgställning Alar Pastarus. Vilken tur att hitta sådana dukar Anna!

      Comment


      • #4
        Välkommen hit Alar. Jag har räknat ut att du tillhör en god årgång. Håller med Katti att det är häftigt när upphovsmän/kvinnor loggar in på PES.

        Comment


        • #5
          Häftigt att få svar av designern bakom produkten!! Verkligen!
          http://gilasgrotta.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Riktigt kul att få sådan här försthandsinfo! Tack för hjälpen!
            Så är det.

            Comment


            • #7
              Hittade själv en sådan fin duk idag, den gröna varianten. Får hålla utkik efter fler framöver!

              Comment

              Working...
              X