Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marian Zawadsky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Marian-58. Bordslampa 100cm. Grekisk/Romerskt motiv. (alla lampor som visas ar med orginalskarmar.)
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      Får väl också börja ge bidrag till den här eminenta tråden. Vasen är 50 cm hög. Visar den från tre sidor.
      .
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Jonny, den ar kul darfor att den ar sa tidig,-53, forsta aret hos Tilgmans. Da far vi se om det finns fler pa PES som inte gatt i ide annu

        Comment


        • #19
          Ja, jag tycker om formen på den och dekoren är stilren trots att den är komplex

          Comment


          • #20
            Detta är nu en dokumentationstråd.
            /Admin
            admin@precisensan.com

            Comment


            • #21
              Här är en bild jag fått låna.
              Fatet är 34x23cm.
              Bifogade filer
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

              Comment


              • #22
                Med benäget tillstånd från Göteborgs Auktionsverk lägger jag in denna bild.


                Lockurna " I Trädgården" 1961. för Tilgmans keramik. Signerad "I Trädgården" Marian. 1961 Tilgmans keramik. Höjd 42 cm.
                Bifogade filer
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment


                • #23
                  Mina tva sista visningar for denna gang,
                  1. Fat -62, 34 cm.olika djur var ett populart monster pa 60-talet
                  2. Chamotte introducerades hos Tilgman's i mitten av 60-talet, fat 33 cm.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #24
                    Mitt bidrag.

                    Trevlig tråd med fina bilder. Mitt bidrag av MZ.1961.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #25
                      Jag hade forst inte tankt att visa detta fat pa liten fot eftersom jag inte kan vidimera att det verkligen ar Marian som har gjort det. Tittar ni pa dekoren, handen, fargerna och dekoren pa baksidan ar det ingen tvekan vem som varit inblandad, tycker i alla fall jag.......
                      Bifogade filer
                      Last edited by Andres; 2008-11-10, 13:25.

                      Comment


                      • #26
                        Kanske vi har den andra halften av J/M har. Dekoratoren J, ar med storsta sannorlikhet Siv Jacobsson ( SJ, J ) (ocksa en mycket duktig dekorator.) Vasen ligger pa Tradera (jag har bett om lov att anvanda bilden).
                        Bifogade filer
                        Last edited by Andres; 2008-11-11, 13:49.

                        Comment


                        • #28
                          Såg ett väggfat cirka 35x20 cm med ett motiv från Ystad signerat "Marian Zawadsky" i en av stadens antikbodar. Prissatt till 300 kr.
                          Intressant?
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

                          Comment


                          • #29
                            Hej Greven, ja, i alla fall ovanligt, formodligen ett bestallningsjobb....

                            Comment


                            • #30
                              Formen är som fatet i inlägg #21 och huvudmotivet ett lejon (en staty?) och några byggnader i nederkant. Inte alls oäven. "Ystad" står på baksidan.
                              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                              Konfucius

                              Comment

                              Working...
                              X