Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga mig om Gränna Glas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fågel

    HEj.
    Tack kapten nu har det löst sig. Här kommer bilderna om någon kan hjälpa mig?Click image for larger version

Name:	PICT0168.jpg
Views:	1
Size:	53,8 KB
ID:	530194
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      Hej!

      Jag köpte nyligen dessa fåglar och funderade från vilket glasbruk de kunde komma, kan det möjligtvis vara Gränna?
      Kan någon i så fall berätta lite mer om dem, exempelvis när de tillverkats och av vem osv? Den största är ca 47 cm lång.
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
        Hej!

        Jag köpte nyligen dessa fåglar och funderade från vilket glasbruk de kunde komma, kan det möjligtvis vara Gränna?
        Kan någon i så fall berätta lite mer om dem, exempelvis när de tillverkats och av vem osv? Den största är ca 47 cm lång.
        Kan vara Ölandshyttan, såldes nyligen en på Tradera som var väldigt lik och som var Ölandshyttan enligt annonsen.
        Hittade bara en dålig bild
        Bifogade filer

        Comment


        • #19
          Den här delfinen

          är väldigt lik den blåa fasanen vad gäller färg och mönster, det är därför jag tror på Gränna. Men säker är man ju aldrig förrän någon kan bekräfta eller dementera.

          Comment


          • #20
            De flesta grisarna från Gränna brukar vara röd/vita. Men här kommer en annorlunda. 12 cm lång och 10 cm hög.
            Bifogade filer

            Comment


            • #21
              här kommer ett bidrag i Grännatråden
              Bifogade filer

              Comment


              • #22
                Fågelskådning i Gränna med varierande etiketter.
                Bifogade filer

                Comment


                • #23
                  Ytterligare en färg på en gris från Gränna! #20 http://precisensan.com/antikforum/sh...light=gr%E4nna Och den blå är 11 cm lång.
                  Bifogade filer

                  Comment

                  Working...
                  X