Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Medicinflaskor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Medicinflaskor

    Idag är jag riktigt sur för att jag blev överbjuden på 6 st trevliga medicinflaskor,3 st 1800+3 st 1700.Får skylla mig själv men snålheten bedrog visheten denna gången.Men jag kommer igen.Priset blev 3100+15% prov.tycker ni att jag gav mig för lätt eller?
    Bifogade filer

  • #2
    Ser riktigt trevliga ut på fotot och något jag gärna skulle ha i samlingen.

    Det skulle bli 594kr per flaska om jag räknat rätt, Hm mycket pengar på ett
    bräde när det är 6st.

    Men skulle jag hitta en medicinare med charm och jag var säker på 1700-tals
    skulle jag betala 600kr utan att tveka.

    Comment


    • #3
      Jag tycker att flaskorna ovan ser lite banala ut. Så det var nog ingen större förlust.

      Comment


      • #4
        Väldigt trevliga flaskor, men jag undrar om du inte gjorde rätt med din budgivning trots allt. Som en f.d. arbetskamrat till mig brukade säga, angående helt andra saker, "före är det värt en hel oxe, efteråt är det knappt värt rumpen ens".
        Man blir emellanåt riktigt svårt sugen över roliga auktionsobjekt men tänker man efter, utan att ha samlartarmen påkopplad, så kanske det finns annat som ger bättre valuta för pengarna än att låta dem stå i en hylla.
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

        Comment


        • #5
          TN nu ved du ikke hvad din modstander var parat til at betale. Nogen gange så har jeg budt op mod bare en person og jeg tænker på hvad der var sket hvis bare en af os bød. Måske ...
          Man kan sige at 600kr er måske fint for en flaske - noget andet er når du står med 6 og kun de 3 er så gamle. Så taler vi pludselig omkring 1.000 kr pr styk for de (rigtig) 3 interessante.

          Comment


          • #6
            Hose var föreställer din "bild" är det två jättestora amöbor på en rocka.

            Comment


            • #7
              Vet inte riktigt vad jag fick två ifrån, där är ju fyra.

              Comment


              • #8
                4 sølvmønter på en gammel antik pung. Du ved danskerne er en nation af kræmmere.
                De blev godt nok lidt utydelige da jeg satte billedet ned i størrelse. Det må jeg ændre på en dag.
                Det har jeg så prøvet, men resulattet blev vist ikke bedre.
                Last edited by hose; 2006-04-25, 10:09.

                Comment


                • #9
                  Nja nu vet man ju vad det är så ... en sådan där börs med mässings..... kan det heta pung på dansk.

                  Comment

                  Working...
                  X