Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samlandets baksida

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    De nya har inte samma hänklar i alla fall, kolla själv...



    Dessa ser mer ut som mina:



    Mina saknar dock stämpel.
    Last edited by tallen; 2008-09-24, 12:39.
    http://www.porslinsbloggen.se/

    Comment


    • #17
      Åh så avundsjuk jag blir på er som har allt detta vackra..... NJUT av det:-)

      Comment


      • #18
        De flesta delar som jag har sett saknar stämpeln, den försvinner nog väldigt lätt. Taskig tryckfärg?! Köpte några limegröna assietter idag och ingen har sin stämpel kvar.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

        Comment


        • #19
          Som jag lovade...nu har jag fått min tekanna och assietter, dom passar som hand i handske med Lillemor Mannerheims "Röd Solros" tekoppar, faten har samma glasyr! Som grädde på moset (nu blev det många aforismer...hehehe) så har Lillemor gjort tekannan/gräddsnipan i modellen MA
          Bifogade filer
          http://www.porslinsbloggen.se/

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
            De flesta delar som jag har sett saknar stämpeln, den försvinner nog väldigt lätt. Taskig tryckfärg?! Köpte några limegröna assietter idag och ingen har sin stämpel kvar.
            Då är det nog Arabia...hoppas jag hittar fat till dem, det vore skoj!
            http://www.porslinsbloggen.se/

            Comment


            • #21
              Då var det dags för disk igen!

              Samlingen växer lavinartat .


              Bifogar en bild på delar av samlingen.
              Bifogade filer
              Slainte Mhath

              Comment


              • #22
                Måste bara utbrista; WoW!!!!
                Saker i samma färg gör sig verkligen i grupp.
                Har du många bra skåp till servisdelarna som inte står framme?
                det är alltid det stora kruxet.
                Men en sådan här samling vill man väl inte gömma!
                Last edited by simco; 2011-01-22, 23:32.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Manga64 Visa inlägg
                  Då var det dags för disk igen!

                  Samlingen växer lavinartat .


                  Bifogar en bild på delar av samlingen.
                  Hej Manga64! Vet inte alls om det är något för dig men jag har en Höganäs Karott liggandes som jag inte har någon nytta av. Skicket är mycket bra!
                  Är det något du vill ha så kan du få den. Frakten får du betala själv då jag för tillfället inte äger en krona :P
                  Om det inte är något för dig så får någon annan hojta till om nu den skulle intressera någon annan.

                  Färgen är lite mörkare i verkligheten än vad bilderna visar.


                  Det mesta jag postar här är saker jag förr eller senare kommer sälja. Så är ni intresserade av något så är det bara att höra av er! Annars har jag alltid massa saker ute på tradera. [URL="http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=388757&listtype=Auction"]http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=388757&listtype=Auction[/URL]

                  Comment


                  • #24
                    Tack Simco!
                    Skall jag vara ärlig så har jag ett väldigt stort kök med massor av skåp, men till min sambos stora förtret köpte jag i alla fall ett jättestort vitrinskåp för mina röda prylar, håller med dig att många saker i samma färg kan bli riktigt maffigt!

                    Dennis 83, skicka ett privat meddelande så kan vi diskutera hur vi skall gå vidare...
                    Slainte Mhath

                    Comment


                    • #25
                      Hallå,
                      Ja det var manga. Roligt att titta på även för en gammal gubbstrutt som ändå har fått lite inblick i samlandets psykologi. Din vurm är unik, kermaik i samma färg. Det vittnar om kreativitet och uthållighet, vilket är en sällsynt kombination.

                      Men vad kallas färgen? Magna, tror jag, även om jag funnit belägg.

                      Vad gör man då med en så spännade samling med ovanliga delar? Jo, dukar upp på tråden Duka tufft.... Välkommen nu när allt är diskat och torkat...so long

                      Comment


                      • #26
                        OK Kimmen, ser det som en utmaning, handsken är kastad, men det får dröja någon dag, återkommer när inspirationen är på topp!
                        Slainte Mhath

                        Comment


                        • #27
                          Hallå Manga,
                          Ordbind vinälskare lever efter ett klassiskt citat på frågan vad en känd person pysslade med där i gatuhörnet:
                          "The highest purpose of life is inspiration...I love people so what else can I do but inspire them".
                          Bob Dylan.
                          Kanske inte ordgrannt återgivet, men ändå. Väntar på inspiration...so long...

                          Comment

                          Working...
                          X