Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silhuett-tavlor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Silhuett-tavlor

    Hej, är det ingen som har lust att visa upp några silhuett-tavlor för mig mfl? De är så fina. Jag ska själv bidra med en senare. Tackar gör jag och andra som gillar silhuett-tavlor.
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

  • #2
    Siluettbilder jättefint, man kan roa både vuxna och barn med skuggbilder, siluett passar sig just för att för att de visar individens speciella drag häftigt mot den vita bakgrunden.
    Goggla på Eyes, lies and illusions Hayward Gallery i London, för mer perspektiv.
    Och redan i förskolan är barnen riktiga siluettklippare med speciella saxar förstås.

    Comment


    • #3
      Japp, de är väldans fina. Men mest imponerande är väl vilket tålamod som krävs för att göra en siluetttavla. Vi har två som vi gillar skarpt, bilder kommer senare. Jag går och hoppas (och tror) att Ulferic kan ha ett gäng som han kan tänka sig att visa upp. Ni andra som har kan väl också göra en insats. Tack på förhand.
      Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

      Comment


      • #4
        Siluett-tavlor på begäran

        Några bidrag som svar på din begäran.
        Söffe
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Tack Söffe

          Jättekul att få se dina tavlor, fina!! Här kommer våra, tyvärr en kass bild på den ena, men man ser ändå hur trötta gubbarna och tanterna är efter det hårda slitet med höskörden. Hoppas att fler vill dela med sig.
          Bifogade filer
          Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

          Comment


          • #6
            Jag tror vår främste siluettklippare hette Johan Leksell. Här finns lite kul att läsa om honom:

            Comment


            • #7
              Blandning av silhuett och akvarell är också fint en mästare där var bl a. Samuel Metford . Om intresse finns:

              Comment


              • #8
                Viol..den där hölassbilden var underbar

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Obeslutsam Visa inlägg
                  Blandning av silhuett och akvarell är också fint en mästare där var bl a. Samuel Metford . Om intresse finns:

                  Helt makalöst fantastiska! I like a lot! Thanks!
                  Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                  Comment


                  • #10
                    Silhuettavlor

                    Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                    Helt makalöst fantastiska! I like a lot! Thanks!
                    Allt att veta om den svensk silhuettkonsten och dess utövare kan man läsa i den här boken.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av EGL Visa inlägg
                      Allt att veta om den svensk silhuettkonsten och dess utövare kan man läsa i den här boken.
                      Den låter spännande! Var kan jag få tag i den?

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av MårtenL Visa inlägg
                        Den låter spännande! Var kan jag få tag i den?
                        Ja, jag kan rekommendera den. 150 sidor, rikt illustrerade. Den finns dock inte i bokhandeln, författaren har givit ut den på egen hand. Men du kan ta kontakt med honom via mail, det har jag kollat upp. Hans adress: e.l.i@outlook.com.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av MårtenL Visa inlägg
                          Den låter spännande! Var kan jag få tag i den?
                          Ja, jag kan rekommendera den. 150 sidor, rikt illustrerade. Den finns dock inte i bokhandeln, författaren har givit ut den på egen hand. Men du kan ta kontakt med honom via mail, det har jag kollat upp. Hans adress: e.l.i(at)outlook.com

                          Comment


                          • #14
                            Har själv köpt och läst boken. Välskriven och mycket intressant. Betänk t ex att flera av de kända klipparna var alkoholister, och ändå kunde klippa dessa mästerverk! Köp boken, bra läsning!

                            Comment

                            Working...
                            X