Vem kan ha designat den här väggplattan 27x25cm? Djupstäplad Gustavsberg och en liten pappersetikett Gustavsberg Sveden.
Jag tror det är Britt Louise Sundell.
Tack Maria. Jag tänkte på henne men kom inte på namnet. Har nu googlat och hittat liknade.
Hej,
är det någon som vet något om den här keramikvasen, stämplad Gustavsberg i botten. Den är cirka 20 cm hög. Varken Gustavsberg eller porslinsmuseet har någon info.
Supertacksam för svar!
Senast redigerat av Maria den 2012-02-26 klockan 14:22.
Har för mej att det är Britt-Louise Sundell som är fomgivare till vasen, tror det fins en spegelram i samma serie.
Jo, så kommer jag också ihåg. Tyckte alltid det ser ut som skruvar som tryckts mot leran, men har för mig att serien heter något som associeras med kaffebönor...
Det finns också en kvadratisk ljusstake (stående på höjden med ett lika kvadratiskt hål i mitten) för fyra ljus.
Santos heter serien av Britt Louise Sundell. Originalet är enligt produktbladet brunt, så jag tror att denna ljusblå variant kan vara senare. Produktbladet är från första halvan av 60 talet.
![]()
Googlade lite på Sundell som enligt uppgift ska ha slutat på Gustavsberg i början av 80-talet. Min vas ser betydligt nyare ut än så, den ser faktiskt helt oanvänd ut.
Kan det ändå vara Sundell? Vet någon här vad serien heter?
Jag hann posta mitt inlägg innan jag såg meddelandet från luchur. Tusen tack!!!!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)