Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tysk/Fransk 1770 ca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tysk/Fransk 1770 ca

    Nu har sakerna duggat tätt ett tag.
    Denna plunta hängde på dörren när jag kom hem. Hade först tänkt mig att ha den som bytesobjekt, men det lutar nog att jag behåller den. Den är stilfull i sin litenhet, endast 11 cm hög och 5, 5 cm bred.
    Bifogade filer

  • #2
    Duggat tätt ett tag, skriver du. Var befinner sig molnet det duggar ur, jag vill också hamna under det.
    Snygg flaska, starkt jobbat igen!
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Man kanske skulle söka jobb som brevbärare i dina områden Kallin!?

      Skulle bli lite extra inkomster ifall paketen skulle råka komma med
      hem istället

      Comment


      • #4
        Fick ont i magen så fort jag fick se blomman, kan kanske vara att man är släkt med Linne.

        Comment


        • #5
          Att man kan få så kraftigt positiva och äkta upplevelser att det uppstår magont hade jag ingen aning om. Man lär uppenbarligen så länge man lever.
          Vem vet, kanske fortsätter lärningsprocessen även efter frånfället, jag har i vilket fall aldrig fått bevis på motsatsen.
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

          Comment


          • #6
            För min del har jag två st ytterligheter när jag ser på något nr.1 innebär en rysning i ryggraden och nr:2 är omt i magen.
            Som tur är blir man inte löslivad vid magontet för det hade varit katastrufalis infernalis.

            Comment


            • #7
              Haha, nej den situationen är icke av godo. Möjligen för omgivningen, men det är nog tveksamt.
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment


              • #8
                Om Linne hade skolat döpa blomman så hade den fått namnet Jävulusis Vulgaris fulikus.

                Comment


                • #9
                  Den gode skåningen har rätt i att målningen kanske inte är den mest optimala.
                  Men ibland får man norpa åt sig det som erbjuds.

                  Får väl kontra med att bjuda på en riktigt välgödd kvinna i form av en Österrikisk störtbägare. Henne tror jag inte ens skåningen har nått att anföra emot. Bilden lånad ur Bemalte gläser, Franz Karl Lipp
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Jo kontringen var helt utan magsmärtor. Får som tack bjuda på en målnig som inte är gjord av någon krabbsaltare.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Vackert.

                      Men var inte glas temat?
                      Här kommer en kusin till pippin ovan.
                      Kolla glasmassan.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Nu börjar det bli jobbigt, skall man hålla sig till glas, omgivningen sägar att jag fått tillräckligt. Glaset var ju riktigt kanon men vi får endast "rita" oss den klassen för det mesta. Har någon glasbit som gick i höstas på bild, inte så jättehöga priser som man skulle kunna tro.

                        Comment


                        • #13
                          En höjdare liknande du har visat tidigare fast skillnaden var nog att denna var till salu.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #14
                            Får ändra mig Jag får "rita" mig den kvaliten.

                            Comment

                            Working...
                            X