Hittar inte denna modell någonstans?
Hittar inte denna modell någonstans?
Har sett frågan på AP också och det är som ?Philly? säger, stämpeln användes 1940-1960. Har bläddrat ganska mycket i olika böcker o tidningar men hittar inte din dekor.![]()
De flesta dekorer på den här tiden kom från England, så det går kanske att hitta något motsvarande engelskt. Har sett bild på en kopp med dekor ?Tyrol? som har stora likheter med din, exakt lika allra längst ut på brämet men lite längre in en annan typ av nyrokokobård. Tyrol är från 1840-talet. Tittar man på namnet så finns det 1850 en dekor ?Royal Scenery??.
Skulle vara kul att få se bild i perspektiv på koppen. Den här Tyrolkoppen är lite åttakantig, är din det också?
Nej koppen är rund och stämplad G1.
Troligen från 1840-talet med den stämplen.
Klart att jag menade 1840-1860![]()
![]()
Skäms att jag inte sett skrivfelet, hade inte sett Apps inlägg heller
![]()
Jag hittade två koppar och två fat igår.
Det är inte samma öra på mina koppar.
Den ovre ar en S:t Angelo 1840-tal. Den undre med den svarta dekoren har djupstampeln fran 1895-1900 allt enligt "vingen". Vad ar namnet pa den dekoren??
Har inget namn på den, men jag har också en sådan fat medl lite annat cetralmotiv, skall se om jag lagt upp bild på den förut eller om jag kan göra det igen.
Fast du måste väl mena stämpeln 1839-1860 som min har eller den tidigaste rakstämpeln? Har svårt att tro att den gjordes senare![]()
Nix pix, den var inte med så här kommer den...
Den svarta dekoren heter Ecclesial. Mittdekoren kan skifta mellan olika delar, men gotiska kyrkor brukar finnas med.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)