Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Percis en sån här! - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Percis en sån här!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Percis en sån här!

    Precis en sådan här hade min mormor och det berodde nog på att hon var inte så jädrans lokalpatriotisk, en anledning kunde också vara att hon köpte inte allt på loppmarknad.
    Fast det är klart att tillhör man gänget "Svensson" så tillhör kannan just loppisstuket. Ach ja det är inte lätt att vara svensk.
    Jag är mycket förgrymmad över att det inte går att läsa i bottnen vem som gjort den, det är kanske Tuttan Kanons hofjuvellerare, skit också man får börja samla på glas, humfff det gör man ju redan.
    Nu är frågan om bliden är tillräckligt liten, om inte så får man dra något gammalt över sig och vänta på bättre tider.
    Bifogade filer

  • #2
    Flyytat ämne

    Har flyttat detta ämne till Allmänt.

    /Admin
    /Admin
    admin@precisensan.com

    Comment


    • #3
      Med den farten i svängarna så kommer pekfingret väl till pass, kommer inte på vems finger det är men har för mig att det kan vara i släktskap med har som målade St. Peterskykan. Michel Angolo (stafat på Dansk), ett ljus gick upp.

      Comment


      • #4
        Vad har kannan använts till? Jag har fått för mig att kannor för Turkiskt kaffe ska kunna stå direkt på elden och koka (tillsammans med socker), för att bli riktigt sådär svart och tjockt. Det här verkar mest vara en bjudkanna. Kanske dessutom för annan dryck?

        Comment


        • #5
          Är inte riktigt hemma på vad en sådan har varit till. Där har funnits kin. sådana för vin, vatten.
          Vi får se om någon annan vet!?

          Comment


          • #6
            Kan vara från Indien och där är väl vin tillåtet!?

            Comment


            • #7
              Här har vi en Indisk.

              Comment


              • #8
                Tur att det är övrigt så man kan svänga sig med lite vackert från nätet.
                En Presisk skål som inte är helt fel.

                Comment


                • #9
                  Om igen. Bra att antaler pixlar är frikostigt.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Med den Utomordentliga ordningen här är så borde en Annan som är lite mer ordningsman och smälter in bättre i systemet efterträda Mig, har vi någon aspirant? Jag blir lätt irriterad av alla regler och anvisningar.
                    Sådan är jag tyvärr eller kanske Man skall se det som en fördel.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av 766
                      Med den Utomordentliga ordningen här är så borde en Annan som är lite mer ordningsman och smälter in bättre i systemet efterträda Mig, har vi någon aspirant? Jag blir lätt irriterad av alla regler och anvisningar.
                      Sådan är jag tyvärr eller kanske Man skall se det som en fördel.
                      I Äldre Västgötalagen står följande: Hänger klocka i kyrkan, faller hon i huvudet på någon, böte socknen nio marker, om den skadade avlider.
                      Faller klockan ute ned i huvudet på någon, böte socknen tre marker, om han dör därav.

                      Det du 766, det var lagar och regler det, tror nog att forumets regelverk är något mer filantropiskt inriktat. För övrigt kanske soppan blir lite bättre om man rör om den ibland?
                      --I de blindas rike är den enögde kung.--

                      Comment

                      Working...
                      X