Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Blomglas Hugo Gehlin. - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blomglas Hugo Gehlin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Blomglas Hugo Gehlin.

    Den vänstra, av de 2, fanns även den på "bondgårdsloppisen" jag hittade igår. Den andra fanns redan hemma.
    cjf har lärt mig att det är Hugo Gehlin, Gullaskruf, G5/51A.
    Vackra, tycker jag.
    Bifogade filer
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

  • #2
    Jaa, väldigt vackra.

    Comment


    • #3
      Ja dom var urläckra. Tänk vilken lycka att hitta en maka/make bara så där av en ren slump.

      MVH JAGO

      Comment


      • #4
        De här blomglasen gör sig dessutom rysligt bra i grupper och i olika färgställningar. Jag har satt ihop grupper om tre (indigo, ametist och opalin) av alla tre modellerna på en lång hylla; nu är jag ju partisk men jag tycker det blir makalöst snyggt...

        Comment


        • #5
          Det låter verkligen snyggt.
          Det skulle vara jättekul med en bild......snääälla...

          Comment


          • #6
            Det ska nog gå att ordna...

            Comment


            • #7
              Blev inte någon vidare kul bild i hastigheten, tyvärr, och till på köpet slank det med ett par Percy-pjäser på högerflanken, men jag hoppas att det kan glädja något i alla fall...
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Snyggt, men jag skulle haft dem samlade i samma färger...
                http://gilasgrotta.blogspot.com/

                Comment


                • #9
                  Hmmm, färg före form? Tål att tänkas på... Om jag skulle få för mig att prova så lovar jag att posta en uppdatering...

                  Comment


                  • #10
                    Jättesnyggt cjf.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                      Jättesnyggt cjf.
                      Jag håller med
                      Lasse

                      Comment


                      • #12
                        Riktigt snyggt cjf!!!

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                          Den vänstra, av de 2, fanns även den på "bondgårdsloppisen" jag hittade igår. Den andra fanns redan hemma.
                          cjf har lärt mig att det är Hugo Gehlin, Gullaskruf, G5/51A.
                          Vackra, tycker jag.
                          Giftigt snygga glasbilder på snyggt glas Sladden!
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                            Hmmm, färg före form? Tål att tänkas på... Om jag skulle få för mig att prova så lovar jag att posta en uppdatering...

                            JAA, det måste du fota o lägga ut i så fall!
                            http://gilasgrotta.blogspot.com/

                            Comment


                            • #15
                              Hur höga är de vaser du har cjf? Hittade en idag som är hela 35 cm hög. Den stämmer inte in på några av de som du visar på bilden, men måste otvetydigt vara en Gullaskruvare och med största sannorlikhet Gehlin.

                              Comment

                              Working...
                              X