Att få en immande martini buren på den här brickan av en servicevänlig person vore gött nu, ligger med ryggskott. Ingredienserna har jag, brickan står i skåpet och nu önskas någon som bär den
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
adventskalender Lucka 16
Collapse
X
-
Oj vilken fin bricka, är det maken till din avatar? Tycker ansiktsdrag färger och stil stämmer, har du möjligen två brickor?
Stackars dig med ryggskott, fy, det är inte roligt. Hoppas du snart blir bättre och att någon kommer och levererar martinin till dig!
Vill passa på och tacka för adventskalendern, öppnar luckan varje dag!
-
Hallå Tingeling, Äntligen ett marint inslag i detta landkrabbornas forum. Din bricka doftar Medelhavet, men någonting säger Holland. Vacker.
God natt. Det brallar på. So long...
Glöm inte att rösta.Last edited by Kim von Platen; 2009-12-16, 23:48.
Comment
-
Jag ser ut att hinna med en äkta adventskalender i denna lucka. (13 minuter kvar) I varje fall delar av en, som jag fick i slutet av 50- eller början av 60-talet. I små söta paket i en hållare fann jag till min förtjusning sådana här små plastfigurer. Det blev en fin julkrubba när man satte upp alla. Allt fanns kvar tills det bodde turister i vår gammelstuga och en ohängd unge var upp på vinden och rotade bland mina saker. Nu är dessa figurer allt som är kvar och säkert några paket nånstans. Figurerna är max 2 cm höga och så söta!
Och krya på dig Tingeling! Jag tror den gröna ängeln tänker på dig också!
(Hm, här var det ju Martini; jag är nog bra barnslig jag med mina leksaker... )
Comment
-
Ursprungligen postat av BerNils Visa inläggJag ser ut att hinna med en äkta adventskalender i denna lucka. (13 minuter kvar) I varje fall delar av en, som jag fick i slutet av 50- eller början av 60-talet. I små söta paket i en hållare fann jag till min förtjusning sådana här små plastfigurer. Det blev en fin julkrubba när man satte upp alla. Allt fanns kvar tills det bodde turister i vår gammelstuga och en ohängd unge var upp på vinden och rotade bland mina saker. Nu är dessa figurer allt som är kvar och säkert några paket nånstans. Figurerna är max 2 cm höga och så söta!
Och krya på dig Tingeling! Jag tror den gröna ängeln tänker på dig också!
(Hm, här var det ju Martini; jag är nog bra barnslig jag med mina leksaker... )Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggHade jag varit i närheten skulle jag skakat ihop en martini åt dig och hållit dig sällskap. Den här luckan tycker jag är riktigt spännande!!! wow!!
Ursprungligen postat av simco Visa inläggOj vilken fin bricka, är det maken till din avatar? Tycker ansiktsdrag färger och stil stämmer, har du möjligen två brickor?
Roligt att du tycker om kalendern, kan säga att varje dagslucka är på sätt och vis en överraskning för mig också då jag inte har en aning om vad det ska bli som hamnar framför kameran.
Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Tingeling, Äntligen ett marint inslag i detta landkrabbornas forum. Din bricka doftar Medelhavet, men någonting säger Holland. Vacker.
God natt. Det brallar på. So long...
Glöm inte att rösta.
Har röstat!
Ursprungligen postat av BerNils Visa inläggNu är dessa figurer allt som är kvar och säkert några paket nånstans. Figurerna är max 2 cm höga och så söta!Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Anknyter till BerNils inlägg och visar en rätt så sliten kalender, men med intakta figurer.
Dessa tillverkades av ARTA-Plast, som också gjorde de mer välbekanta tunnelbanevagnarna, ni vet.
Omkring 1960 borde figurerna vara från.
Kul initiativ, Tingeling!
Imorgon går Du raskt och glatt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggNyfiken som jag är så 1 - är Arta svenskt? och 2 - vilka tunnelbanevagnar,real size eller leksak?
ArtaPlast AB är idag ett välkänt namn hos livsmedelsföretag och medicintekniska företag världen över. I en högteknologisk anläggning tillverkas hållbara och
Undrar också över tunnelbanevagnarna.....
Comment
-
Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggAnknyter till BerNils inlägg och visar en rätt så sliten kalender, men med intakta figurer.
Dessa tillverkades av ARTA-Plast, som också gjorde de mer välbekanta tunnelbanevagnarna, ni vet.
Omkring 1960 borde figurerna vara från.
Kul initiativ, Tingeling!
Imorgon går Du raskt och glatt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggNyfiken som jag är så 1 - är Arta svenskt? och 2 - vilka tunnelbanevagnar,real size eller leksak?
Visar exempel på tunnelvagnarna, som de hette då, och de gavs bort eller kunde köpas, i samband med invigningen för varje ny station.
Jag har haft en uppsättning på fyra vagnar (bilderna är borta efter en datorkrasch) och har tagit bilder från avslutade auktioner på Tradera istället.
Adventskalendern är äldre än jag mindes, från 1957, vilket innebär att båda tillverkningarna från Arta-Plast´ tidiga år.
Comment
-
Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggAdventskalendern är äldre än jag mindes, från 1957, vilket innebär att båda tillverkningarna från Arta-Plast´ tidiga år.
Nu funderar jag på att skanna och lägg ut en teckning jag gjorde av de leksaker jag fick några år senare.
Comment
Comment