Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Servettringar i silver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Eva R
    replied
    Ursprungligen postat av PLATINUM Visa inlägg
    Eftersom en ansvars/mästarstämpel saknas, då kan det bli problematiskt att hitta vem som har tillverkat dina trevliga servettringar, men det kanske finns någon som är kunnig i bildsökning.

Stämpeln med trekronor inom oval ram betyder att de har blivit importerade till Sverige och det bör ha skett någon gång före år 1988, eftersom man slutade med statlig kontrollstämpel efter det året.

Silverhalten 835/1000 har oftast använts i Tyskland och Italien.
    Tack snälla för ditt svar.

Att det är en importstämpel, det visste jag. Men jag hade inte en aning om att 835 var mest använt i Italien & i Tyskland. Då skulle jag gissa på att de är från Italien, då tidigare ägare köpte en hel del smycken från Italien.

Innan jag lade in detta inlägg så testade jag Google Lens- det dök bara upp massa med slangkopplingar och diverse.

Leave a comment:

• Platinum
    replied
    Eftersom en ansvars/mästarstämpel saknas, då kan det bli problematiskt att hitta vem som har tillverkat dina trevliga servettringar, men det kanske finns någon som är kunnig i bildsökning.

Stämpeln med trekronor inom oval ram betyder att de har blivit importerade till Sverige och det bör ha skett någon gång före år 1988, eftersom man slutade med statlig kontrollstämpel efter det året.

Silverhalten 835/1000 har oftast använts i Tyskland och Italien.

Leave a comment:

• Eva R
    started a topic Servettringar i silver

Servettringar i silver

Mitt första bildinlägg....så vi får se hur det går!

Har 6st servettringar i silver med träinslag.
    Finns ingen tillverkarstämpel.

Är det någon som kanske vet lite mer om dessa?

Tack på förhand! Click image for larger version

Name:	s1.jpg
Views:	1
Size:	37,9 KB
ID:	704474Click image for larger version

Name:	s2.jpg
Size:	55,3 KB
ID:	704475Click image for larger version

Name:	s3.jpg
Size:	22,4 KB