Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med stämplar
Collapse
X
-
Få se om någon löser den. Den har ju stora likheter med Dianahuvudet i stämpeln för silver från Österrike-Ungern (senare även i Ungern). En 3:a i skölden betyder ju då 80 % silver. Men skölden skall då egentligen vara fempassformad. Huvudet är också felvänt. Få se om någon kan ge ett bättre svar.
-
Ursprungligen postat av FBQ Visa inläggFå se om någon löser den. Den har ju stora likheter med Dianahuvudet i stämpeln för silver från Österrike-Ungern (senare även i Ungern). En 3:a i skölden betyder ju då 80 % silver. Men skölden skall då egentligen vara fempassformad. Huvudet är också felvänt. Få se om någon kan ge ett bättre svar.
Comment
-
Stämpeln är Tjeckoslovakiens kontrollstämpel för silver från 1921-1929. Nummer 3 indikerar en silverhalt på 800/1000. Tyvärr har jag inga anteckningar om vem skulle ha gjort föremålet. Det är mera sällan man stupar på denna stämpel. Glasdelen är sannolikt böhmisk kristall. Mönstret är en variation av mönstret "Heidelberg".
@jonasgun
Du skulle ha kollat lite mera,när du nu en gång var inne på sidorna
Last edited by Qrt.S; 2021-02-17, 16:14.
Comment
-
Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inläggStämpeln är Tjeckoslovakiens kontrollstämpel för silver från 1921-1929. Nummer 3 indikerar en silverhalt på 800/1000. Tyvärr har jag inga anteckningar om vem skulle ha gjort föremålet. Det är mera sällan man stupar på denna stämpel. Glasdelen är sannolikt böhmisk kristall. Mönstret är en variation av mönstret "Heidelberg".
@jonasgun
Du skulle ha kollat lite mera,när du nu en gång var inne på sidorna
http://www.silvercollection.it/DICTI...MARKCZECH.HTML
Last edited by jonasgun; 2021-02-17, 16:43.
Comment
-
Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg, i det här fallet polska och inte tjeckoslovakiska stämplar. .
Comment
-
Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inlägg???? alltså tjeckslovakiska INTE polska
Comment
-
@jonasgun
Du har säkert rätt beträffande smeden. En nyfiken fråga, hur hittade du honom? Tjckoslovakien är inte riktigt mitt gebit, men nyfiken som man är, så? Var det eventuellt från någon bok, vilken, eller?
Comment
-
Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inlägg@jonasgun
Du har säkert rätt beträffande smeden. En nyfiken fråga, hur hittade du honom? Tjckoslovakien är inte riktigt mitt gebit, men nyfiken som man är, så? Var det eventuellt från någon bok, vilken, eller?
http://www.artnet.com/artists/franti...s-und-sohn-co/
Comment
Comment