Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omega Geneve

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Omega Geneve

Omega Geneve Automatic damur. Kan någon hjälpa mig med uppgifter om typbeteckning och tillverkningsår vore jag tacksam. Vill gärna få så mycket information som möjligt, inklusive – om möjligt – ett bedömt värde. Klockan fungerar.

Det skulle kunna vara en Omega Genève Automatic, Cal. 684, 566.0046, men det är svårt att avgöra utan att öppna uret och se på stämplingen inuti. Jag kan kanske inte avgöra detta ens om jag fick se märkningen, men en person som är kunnig på området skulle säkert kunna göra det. (nummer 566.0046 ska i så fall vara stämplat i boetten). En urmakare eller en bra auktionsfirma bör klara av att öppna och identifiera uret.
    Den något brutala formen antyder att den är tillverkad omkring 1970 (? Även på denna punkt är jag osäker).
    Cal. 684 är beteckningen på urverket. Ett urverk med automatisk uppdragning och datum. Numret ska i så fall vara stämplat på urverket.
    Kronan verkar stor, kanske inte original? Jag kan inte se att den har en omegasymbol.
    Så här kan det se ut inuti en sådan klocka, som jag skriver om:​
    Click image for larger version

Name:	Omega5660046-1.jpg
Views:	25
Size:	85,7 KB
ID:	745901 Click image for larger version

Name:	Omega5660046-2.jpg
Views:	25
Size:	107,8 KB
ID:	745902

Comment

Tack för hjälpen! Då vet jag hur jag ska gå vidare. Och nej, kronan har ingen omegasymbol.

Comment

Working...
      X