Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

olja på duk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• olja på duk

Jag har en del tavlor, just denna efter mina morföräldrar
    Lite småskavanker men jag alltid tyckt om den eller kanske bara vant mig vid?

Min fråga är om den skulle vara värd att låta restaurera?
    annars bara låta bli så länge att hänga kvar på Click image for larger version

Name:	vinterlandskap2.jpg
Views:	1
Size:	97,0 KB
ID:	701214Click image for larger version

Name:	vinterlandskap1.jpg
Views:	1
Size:	106,5 KB
ID:	701215väggen?
    Konstnären är antingen tysk eller tjeckisk
    försökt googla men det var nog ingen känd konstnär, hittade ingenting om onom(henne?)

undrar om någon kan ge råd?

Hej!

Om man tycker om en tavla, så är det en god anledning att kosta på den lite, även om tavlan inte inbringar så mycket vid en eventuell försäljning. Att restaurera tavlan ska väl inte behövas, jag kan inte se några skador, men en rengöring skulle säkert göra susen. En ny ram kunde kanske ge tavlan ett lyft, men det är tämligen kostsamt. En rengöring skulle jag tycka vore tillräckligt även vad gäller ramen. Ibland slipar och målar jag ramen, om den är för tråkig eller skadad.

Mvh, Eskil

Comment

Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
      Hej!

Om man tycker om en tavla, så är det en god anledning att kosta på den lite, även om tavlan inte inbringar så mycket vid en eventuell försäljning. Att restaurera tavlan ska väl inte behövas, jag kan inte se några skador, men en rengöring skulle säkert göra susen. En ny ram kunde kanske ge tavlan ett lyft, men det är tämligen kostsamt. En rengöring skulle jag tycka vore tillräckligt även vad gäller ramen. Ibland slipar och målar jag ramen, om den är för tråkig eller skadad.

Mvh, Eskil
      Hej och tack
      rengöring? har läst man kan "radera" bort smuts med vitt bröd?
      jag tycker ramen är OK det är snarare charmig med lite "ålder"
      MVH

Comment

Ursprungligen postat av agnes44 Visa inlägg
        Hej och tack
        rengöring? har läst man kan "radera" bort smuts med vitt bröd?
        jag tycker ramen är OK det är snarare charmig med lite "ålder"
        MVH

OK, har läst mailet slarvigt /skummat över

hör av mig när jag ska till Mmö
        vänliga hälsningar, Agnes

Comment

tavlan

Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
          Hej!

Mvh, Eskil
          Hej, ska till Mmö på eftermiddan kan lämna tavlan kring/efter 15-tiden
          'önskar en adress, tack mvh Agnes

Comment

Ursprungligen postat av agnes44 Visa inlägg
            Hej, ska till Mmö på eftermiddan kan lämna tavlan kring/efter 15-tiden
            'önskar en adress, tack mvh Agnes
            HITTAT!
            både adress o tfn nummer,
            vill bara förtydliga
            lämnar tavlan på väg hem hinner inte på väg dit

DS

Comment

Working...
            X