Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ufo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ufo

Den här finstämda lilla klumpen, cirka 6 x 9 cm bör vara svensk. Jag har sett samma signatur med tillägget Stengods. Någon som vet?
    Bifogade filer
    www.starkeld.com

Claes Thell

Denna signatur tillhör Claes Thell Höganäs född 1943. Egen keramikverkstad från 1964.

Comment

Den påminner lite om Thells signatur, det håller jag med om. Men det är inte han, tyvärr. Fler förslag tack.
      www.starkeld.com

Comment

Så här ser Thells signatur ut. Ganska likt men han avviker aldrig från den så vitt jag vet.
        Bifogade filer
        www.starkeld.com

Comment

Olika signeringar

Om du kollar in på Stakeld.com ser du olika signeringar av Thell. Dessa signaturer är några varianter.
          Bifogade filer
          Last edited by The Ocarinas; 2010-11-17, 16:45.

Comment

Jag vet Ocarinas, starkeld är min sajt
            Trots likheterna är jag bergis på att det inte är Thell.
            www.starkeld.com

Comment

Märkligt

Om Starkeld är din site hur kan du då påstå att Thell bara har en variant på signatur?Och visst kan jag ha fel men att påstå att Thell inte har varianter på sin signatur känns märkligt då jag har fler olika på mina alster.
              Last edited by The Ocarinas; 2010-11-17, 18:42.

Comment

Vi ser uppenbarligen olika på saken Ocarinas. Jag ser i första hand stora skillnader mellan UFOts och Thells signatur, inklusive de varianter som naturligtvis förekommer under en tidsperiod på flera decennier. Du ser kanske i första hand stora likheter. Sådana är vi människor på gott och ont. Mest gott tror jag.
                www.starkeld.com

Comment

Thell är en av mina favvos och varken lera, glasyr eller formspråk säger Thell
                  men
                  jag hoppas vi reder ut UFO:t

Comment

Working...
                  X