Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allan Ebeling (?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Allan Ebeling (?)

För några år sedan köpte jag den här korgen i gulglaserat lergods. Den gången hade den sina små etiketter (privatköpta) på undersidan, skrivna av säljaren, med årtal och påståendet att korgen var av Allan Ebeling.
    Jag fotograferade för dokumentationen, och tvättade av etiketterna utifall det kunde flnnas mer under.
    Bilderna försvann vid datorkraschen för mer än ett år sedan...
    Nu är nya tagna.

Hur som helst - jag undrar om det finns fler som har liknande, modellerade och ristade korgar av just honom?
    Det skulle vara intressant att jämföra.
    Bifogade filer

Jag tycker inte det känns som Allan Ebeling... Korgen är för detaljrik på fel sätt. Den är överarbetad i struktur men underarbetad i proportioner, form och harmoni. Han skulle nog inte heller underlåtqa att sätta dit sin signatur...

Comment

Nja, det håller jag inte med om. Har sett förvånantsvärt klumpiga saker av honom och även osignerat. Har ett par ljustakar som är verkligen hemska men en AE-kännare bekräftade att de fanns ett par signerade och mina är osignerade. Innan du frågar Gideon, de ligger långt ner i en kartong och har inga planer på att tas upp(är slö och det verkar jobbigt)
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag har också sett klumpiga föremål, men aldrig utan en stilistisk touche. I det här fallet tygger jag att de ristade strecken och den vågräta hänkeln inte platsar i hans övriga produktion.

Comment

Working...
        X