Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rooke kanske....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Rooke kanske....

Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	1
Size:	149,3 KB
ID:	651958Hittade den här underliga skapelsen på loppis, säljaren påstod att det skulla finnas en signatur ngnstans men vi hittade ingen då o vi hittade ingen när vi kom hem! Har frågat runt lite o fått ett förslag på Rooke, själv kan jag inget om eng. keramik så nu står mitt hopp t. er. 3 små halsar upptill --så det ska väl föreställa en vas! Stor o tung klump: 20x20x10 cm.Click image for larger version

Name:	016.jpg
Size:	86,3 KB
ID:	651957Click image for larger version

Name:	071.jpg
Size:	14,7 KB
ID:	651956
    Last edited by yvonne brandt; 2012-09-16, 13:23.

Är säkerligen Bernard Rooke som gjort din vas. Har själv en vas där signeringen är inpressad i godset på en av sidorna. Titta noga runt sidorna så kanske du hittar en stämpel. Kan var ganska otydlig.

Comment

Vad kan en sån va värd....har fått ett bud o jag vill ju inte ge bort den. Finns det nån sida m. priser? Tack f. upplysningen förresten!

Comment

Uleric har säkerligen rätt, i och med att han har identifierat stämpeln.
        Likafullt är det tveksamheter i de svar som frågeställaren fått här:
        I wonder if anyone can tell me if the pictured jar is by Bernard Rooke? It is about 5 inches tall and 4 inches wide, slightly flattened from the stamped design

Det finns en adress där som ger direktkontakt med keramikern.

Titta runt annars, för att få en hint om vad handlare i utlandet vill ha:

Comment

Jag kan nu berätta att jag mailade mästaren idag o fick svar nästan meddetsamma! Han confirmerade att det var han som gjort den! 1967....

Comment

Vas i brutalistisk stil av Bernard Rooke. Namnet Rooke inpressat i sidan, otydligt, men läsbart. Höjd c:a 27 cm.

Click image for larger version  Name:	BernardRooke1.jpg Views:	0 Size:	72,7 KB ID:	745638 Click image for larger version  Name:	BernardRooke2.jpg Views:	0 Size:	89,2 KB ID:	745639

Comment

Working...
            X