Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
    Nytillverkad ringhållare Mjau!!
    http://presenten.net/product.php?id_product=373
    Tack för informationen och länken!

    Jag hade ingen aning om att katter kunde bära förlovnings- och vigselringar på detta sätt.
    Men när jag nu efter din information sökt bilder via Google användande sökorden cat ring holder har jag fått se många exempel på det.

    Ringhållaren hos presenten.net tycker jag ser något mindre detaljrik ut än min och fatmönstret olikt, kanske är det en artikel som friskt kopieras...? Eller är det en artikel som endast förekommit på senare år?

    Comment


    • Den blå katten skulle kunnat smyga sig in på Höganäs-tråden men den platsar ju här också.
      Bifogade filer

      Comment


      • Inte alla katter får sitt porträtt målat i olja. Det här föreställer katten Mao, salig i åminnelse, en gammal kämpe som miste ena ögat i en fajt. Trots detta handikapp hängde han med till 19 års ålder och är fortfarande efter många år oerhört saknad.
        Bifogade filer

        Comment


        • Ursprungligen postat av lars m Visa inlägg
          den blå katten skulle kunnat smyga sig in på höganäs-tråden men den platsar ju här också.
          Självklart ska den vara med i denna tråd, Lars!

          Ursprungligen postat av Koala Visa inlägg
          Inte alla katter får sitt porträtt målat i olja. Det här föreställer katten Mao, salig i åminnelse, en gammal kämpe som miste ena ögat i en fajt. Trots detta handikapp hängde han med till 19 års ålder och är fortfarande efter många år oerhört saknad.
          Härligt med en oljemålning på en familjemedlem, Koala!
          Last edited by Polsson; 2014-10-27, 14:07.
          p-son

          Comment


          • Katten - människans bästa vän

            På Varbergs fästning visas i sommar en utställning om katten. Det är konst av Zorn, Liljefors, Lerin, Qvarsebo och många fler som visas. Katter i keramik, porslin och metall. Bildspel, filmer och böcker med och om katter......
            Vid vernissage igår var det "Gubbe med katt" - Nils Uddenberg som klippte bandet. http://www.nok.se/Allmanlitteratur/B...ubbe-och-katt/
            Bifogade filer

            Comment


            • Katter i Varberg

              Med tanke på kattintresset i denna tråd, går säkerligen många man ut huse och tar sig till Varberg!
              Ha de gott Lars!
              Bifogade filer
              p-son

              Comment


              • Tack det samma och ha en fin midsommar, Polsson!
                Jag glömde att skriva att på kattutställningen visas också en tavla av Sven Ljungberg liknande den Tina Sand visade här (nr 423) http://precisensan.com/antikforum/sh...ig-katt/page43
                Jag passar på att visa blått och gult idag: två porslinskatter av Gunnar Nylund.
                Bifogade filer

                Comment


                • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                  - - -"Gubbe med katt" - Nils Uddenberg som klippte bandet. http://www.nok.se/Allmanlitteratur/B...ubbe-och-katt/
                  "Gubbe med katt" lånade jag på bibliotek och läste i julas. Den var trevlig!

                  Comment


                  • Tack för ditt svar Curious. Men egentligheten heter boken Gubbe och katt! Men "gubbe med hatt" och "gubbe och katt" är ju också ett sätt att uttrycka sig och kan tolkas lite olika......
                    Last edited by Lars M; 2015-06-20, 10:52.

                    Comment


                    • Gossekissar...

                      Click image for larger version

Name:	WP_000044 copy.jpg
Views:	1
Size:	69,2 KB
ID:	558123

                      Click image for larger version

Name:	WP_000527 copy.jpg
Views:	1
Size:	142,4 KB
ID:	558124

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                        Tack för ditt svar Curious. Men egentligheten heter boken Gubbe och katt! Men "gubbe med hatt" och "gubbe och katt" är ju också ett sätt att uttrycka sig och kan tolkas lite olika......
                        Hmmm

                        Comment


                        • Visserligen ligger denna tråd i "Keramik & Porslin" men den innehåller ju även levande katter, så nu dristar jag mig att bidra med två till.

                          Sedan i september är jag återigen sambo med två "nya" kattpojkar och tillvaron har blivit glädjande ljus igen
                          Liksom mina förra katter är dessa båda kullsyskon. Han som sitter heter "Nados" och han som ligger i sin igloo heter "Frosty". Ja, dvs det är vad jag kallar dem, mina härliga pälsklädda sambor.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                            Visserligen ligger denna tråd i "Keramik & Porslin" men den innehåller ju även levande katter, så nu dristar jag mig att bidra med två till.

                            Sedan i september är jag återigen sambo med två "nya" kattpojkar och tillvaron har blivit glädjande ljus igen
                            Liksom mina förra katter är dessa båda kullsyskon. Han som sitter heter "Nados" och han som ligger i sin igloo heter "Frosty". Ja, dvs det är vad jag kallar dem, mina härliga pälsklädda sambor.
                            Grattis Tina!
                            Perserkatter är något speciellt med.

                            Tycker Go´mann och jag.
                            Bifogade filer
                            - - - - - - - - - -
                            "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                              Grattis Tina!
                              Perserkatter är något speciellt med.

                              Tycker Go´mann och jag.
                              Tack Lars F. Ja, visst är de speciella, de långhåriga änglakatterna.
                              Mina förra, Filus och Gizmo, som jag ju skrev om när de hade dött, var också perser - om än i andra pälsfärger, svart respektive rödtabby.
                              Rasen passar mig i flera avseenden, inte minst passar de som innekatter. Så det fick bli perser igen. Och de förgyller verkligen min tillvaro. Sedan i januari har jag varit kattlös och det var tomma månader, tills dessa två flyttade hem till mig.
                              Jag är åter glad i hjärtat

                              Comment


                              • Åh, vad härligt att du har fått 2 nya sambor, jag vet ju att katterna betyder lika mycket för dej som hund för mej
                                I’m a real mean bitch!

                                Comment

                                Working...
                                X