Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rörstrand guldmarin!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• rörstrand guldmarin!?

har en rörstrandservis här hemma som stått i förrådet och samlat damm. skall flytta vilket har lett till att vi rensar lite och jag blev nyfiken på vad det faktiskt är för servis vi har stående och inte använder.

den är märkt med rörstrand sweden (651, 652 på det jag kollat) och sedan står det Guldmarin under de tre siffrorna jag förstått berättar när det är gjort.

någon som känner till någon om den servisen? något värde? hittar ingen rörstrandservis med det namnet när jag söker på det...

Hej och Välkommen till PES!

Du får gärna lägga ut en bild på servisen.
    I’m a real mean bitch!

Comment

bilder

Click image for larger version

Name:	20130311_203703.jpg
Views:	1
Size:	24,8 KB
ID:	546418Click image for larger version

Name:	2013-03-06 13.19.04.jpg
Views:	1
Size:	75,7 KB
ID:	546419

kanske inte världens bästa bilder, de är tagna med mobilen..

Comment

Är det en kaffeservis? Det finns massor av snarlika från 60-talet med olika namn som inte finns i servisregistren. Det ser ut att vara A-modell på kopparna och de gjordes även tidvis under namnet Eva. Men det är modellen på kannan, sockerskålen och gräddkannan som "definierar" modellen på servisen.

Comment

Hallå,
          En kaffekopp utan öron/handtag är väl en sköljkopp eller dessertsål? So long...

Comment

tack för svaren!

Peter - det är en matservis. det du har kort på här är middagstallrik, en mindre tallrik och något jag skulle vilja kalla för frukostskål (kan inget om sådant här). men är det någon del i servisen ni vill jag rotar fram och fotar för att det underlättar så gör jag självklart det!
            har blivit så sjukt nyfiken

Comment

Ursprungligen postat av lisan Visa inlägg
              tack för svaren!

Peter - det är en matservis. det du har kort på här är middagstallrik, en mindre tallrik och något jag skulle vilja kalla för frukostskål (kan inget om sådant här). men är det någon del i servisen ni vill jag rotar fram och fotar för att det underlättar så gör jag självklart det!
              har blivit så sjukt nyfiken
              Inte för min skull. Det är en av de otaliga servisvarianterna som togs fram på 60-talet.

Comment

Working...
              X