Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Foresta servis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Foresta servis

    Jag har tallrikar (stora, små, djupa) av Gustavsberg, märkta med Foresta och NK på baksidan, och med en F-inspirerad design. Väldigt trevligt porslin som tjänat i familjen i 50+ år och inte har en flisa borta någonstans.

    Jag vet att detta porslin är gjort av Gustavsberg (såklart) och att det är gjort för hotell Foresta på Lidingö. Det är belagt, bland annat av f.d. personal på Foresta. Jag har varit i kontakt med Gustavsberg, NK m.fl. men uttömt möjligheterna till mer kunskap därifrån.

    Mina morföräldrar köpte detta porslin, antagligen under en Stockholmsresa och antagligen bodde de då också på Foresta. Varför de fick köpa det, då det är gjort för hotellet, vet jag inte. Kommer aldrig få veta.

    Dock undrar jag om någon här a.) har mer info om porslinet och b.) vet hur eller var jag kan få tag på fler delar. Skulle ge snudd på vad som helst för exv. kaffekoppar och tekoppar. Lyckades hitta en tekanna på nätet i höstas, det är den ni ser på en av bilderna. Men mer än så har jag inte hittat.

    Någon som vet något? Några tips?

    Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1437468303106 (1).jpg
Views:	1
Size:	57,2 KB
ID:	687069

    Click image for larger version

Name:	forestapot.jpg
Views:	1
Size:	29,5 KB
ID:	687070
Working...
X