Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Primula serien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Primula serien

Har en fråga angående Primula serien: Stämpeln anger Stig Lindberg som designer. Tror att stämpeln är från 70 talet (VDN märkt). Är mycket lik den stämpel som användes från 1968 men har all text i cirkeln. Har tyvärr ingen bild.

Jag tittar på signaturer.se och ser att Primula ska vara designad av Pia Rönndahl OCH Stig Lindberg 1985 - 1987.

Hur hänger det ihop? Lindberg var väl på Gustavsberg 1972-1980 och Rönndahl började 1980. Servisen "känns" mer som 70 än 80 tal också...

Någon som vet?

Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
    Har en fråga angående Primula serien: Stämpeln anger Stig Lindberg som designer. Tror att stämpeln är från 70 talet (VDN märkt). Är mycket lik den stämpel som användes från 1968 men har all text i cirkeln. Har tyvärr ingen bild.

Jag tittar på signaturer.se och ser att Primula ska vara designad av Pia Rönndahl OCH Stig Lindberg 1985 - 1987.

Hur hänger det ihop? Lindberg var väl på Gustavsberg 1972-1980 och Rönndahl började 1980. Servisen "känns" mer som 70 än 80 tal också...

Någon som vet?
    hej, jag har precis upptäckt det här forumet (och har svarat på frågor från 10 år sedan, så du vet förmodligen redan svaret!)... men det var fån 80 talet. stig nämns bara eftersom han är formgivaren, primula verkar faktiskt vara en uppdatering av wennerbergs gullviva :O)

Click image for larger version

Name:	Porcelain Puzzles (9).jpg
Views:	1
Size:	8,1 KB
ID:	577169

Comment

Working...
    X