E.B. visade en kaffekopp "Landskap" med tre bilder på inlägg nr 8. Här en djup tallrik (1899) med fyra pastorala bilder i samma serie.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite gammalt Gustavsberg
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggE.B. visade en kaffekopp "Landskap" med tre bilder på inlägg nr 8. Här en djup tallrik (1899) med fyra pastorala bilder i samma serie.
Comment
-
Fördelen med en regning lördag o söndag var, att jag gjorde en "raid" i vinds- och källarförråd. Avsikten var att från vinden ta ner vinterkläderna och lägga upp sommardito. Det var snabbt gjort och jag fick för mig att titta i några undanställda kartonger. Fann bl a denna tillbringare, som ju passar i denna tråd. Så här ett par bilder på KLEO som, enligt vad jag fått fram genom lite letande, skall ha tillverkats mellan 1913-29. Stämmer det eller har den tillverkats under andra årtal?
Comment
-
Priskurant 1924 - 36.
Hallå där, Min gudson, skeppskontruktör från Italien, har börjat samla på servisen Guld Stjärna (Kåge 1927). Nu har jag lovat att försöka komma över några priskuranter för de aktuella
åren men har inte fått träff. Har någon priskuranter 1924-36 vill jag gärna veta eller tips om var man lättast finner dem. På förhand tack och so long...
Comment
-
Ursprungligen postat av Andres Visa inläggMina anteckningar, BRITTA, 1940-1941, krämfärgad flint, EB, kromo i färger, målad rand. Det finns en tidigare utgåva av Britta men det är inte den som visas här i texten.
VENUS, långkörare, 1908-1941, flint, tryckt, grön eller gredelin.
Redigerat: ÄGIR heter den och inte AGIR.Last edited by Svärdsfalla; 2012-11-20, 12:09.
Comment
-
-
Stämplar
Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inläggJag har en lila Venusterrin,färgen syns lite dåligt på bilden som jag tog i våras
Ursprungligen postat av Andres Visa inläggAGIR, helt okänd för mig...kan du visa botten och stämplar?Last edited by Svärdsfalla; 2012-11-20, 00:55.
Comment
Comment