Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Royal Crona - Lisa Larsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av LO-Teks Visa inlägg
    När jag ser ett indentiskt föremål med Boda etikett så faller det sig så att jag kan leta vidare. Antar att Royal Krona märktes med deras etikett ?
    Ah! Nu såg jag cjf's länk!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #32
      Jag har haft ett lejon som slukade huvudet på en man det var en lisa larsson

      Comment


      • #33
        Jag hittade det här lejonet på en loppis. Den liknar de lejonen ni har på bilden men lite annurlunda ansiktsdrag. Var säker att det var en Lisa larsson tills jag läste den här tråden. Är det nån som vet vem som har gjort den?
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Lejonet ingår i Boda Zoo, formgivet av Bertil Vallien.
          I’m a real mean bitch!

          Comment


          • #35
            brukar inte lisas djur oavsett i vilket mmedium uppvisa ett tydligt drag av naivism och se "snälla" ut
            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
              Finns det inte också en flodhäst där man endast ser ovandelen, precis som om den ligger och flyter vid vattenytan?
              Click image for larger version

Name:	IMG_2274_liten.JPG
Views:	1
Size:	102,6 KB
ID:	478874

              Nu har jag införskaffat en egen sådan flodhäst som simmar vid "vattenytan"... Men eftersom folk länkat till bilder i auktioner på Tradera och eBay går det inte längre att jämföra med någon av dem. Var detta en Bertil Vallien, "Boda Zoo"-kollektionen?

              Comment


              • #37
                Nu såg jag svaret i en annan tråd, det var visst B. Vallien och Boda Zoo. Men nu har ni en fin bild i alla fall! ^^

                Comment


                • #38
                  Nu har jag precis fått min isbjörn som jag misstänker inte är en Lisa Larson, men bara för att vara säker så postar jag jämförelsen här:

                  Click image for larger version

Name:	lisalarson_djurifrihet.jpg
Views:	2
Size:	34,7 KB
ID:	478877
                  Click image for larger version

Name:	IMG_2285_liten.JPG
Views:	1
Size:	111,7 KB
ID:	478878

                  Kan det vara en Bertil Vallien, "Boda Zoo", igen månne?

                  Comment


                  • #39
                    Kan det vara en Bertil Vallien, "Boda Zoo", igen månne?




                    Det stämmer att det är Bertils isbjörn

                    Comment


                    • #40
                      Maria har rätt. Lisa Larsson har inte ritat lejonet. Detta är fakta från Fd. ägaren av Skruf.

                      Comment


                      • #41
                        Ojämnheten i produktionen och virrigheten när jag läser denna länk får mig automatiskt att utbrista: visst är dett Lars Hellsten´s Lejon!?
                        Bifogade filer
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #42
                          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Ojämnheten i produktionen och virrigheten när jag läser denna länk får mig automatiskt att utbrista: visst är dett Lars Hellsten´s Lejon!?
                          Ja, visst är det det
                          I’m a real mean bitch!

                          Comment


                          • #43
                            Tack Maria!
                            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                            Comment


                            • #44
                              Ursprungligen postat av Cougar Visa inlägg
                              Jag har dessa Lejon men jag tycker dom är väldigt lika varandra.
                              Jag kan säga att jag träffade på ett av dessa lejon (ca 25-30 cm långt) idag med Boda-etikett och Monica Backström. Tyvärr viste jag inte att det fanns två som var så snarlika...

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                                Här är några LL djur för Royal Krona.
                                Kanin, Lisa Larsson för Royal Krona (C på bilden i inlägget ovan) 10 cm lång
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X