Ursprungligen postat av tallen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blomglas Hugo Gehlin.
Collapse
X
-
Tack! Då har jag alltså en Percyvas av den modellen näst längst till högerUrsprungligen postat av cjf Visa inläggDe två modellerna längst till höger är Percy, resten är Gehlin.
Färgen är ametist (den lilaaktiga)!
Leave a comment:
-
Jag funderade på vilka av de till höger som är Percy, jag hittade nämligen en sån lila som den i gruppen näst längst till vänster. Är dessa Percy eller Gehlin?Ursprungligen postat av cjf Visa inläggBlev inte någon vidare kul bild i hastigheten, tyvärr, och till på köpet slank det med ett par Percy-pjäser på högerflanken, men jag hoppas att det kan glädja något i alla fall...
Leave a comment:
-
Din känsla är god, EB, det är Gehlin som ligger bakom även denna. Modellnummer G 4/51, stilig sak som brukar vara populär på glasauktionerna...
Leave a comment:
-
-
Hur höga är de vaser du har cjf? Hittade en idag som är hela 35 cm hög. Den stämmer inte in på några av de som du visar på bilden, men måste otvetydigt vara en Gullaskruvare och med största sannorlikhet Gehlin.
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av cjf Visa inläggHmmm, färg före form? Tål att tänkas på... Om jag skulle få för mig att prova så lovar jag att posta en uppdatering...
JAA, det måste du fota o lägga ut i så fall!
Leave a comment:
-
Giftigt snygga glasbilder på snyggt glas Sladden!Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggDen vänstra, av de 2, fanns även den på "bondgårdsloppisen" jag hittade igår. Den andra fanns redan hemma.
cjf har lärt mig att det är Hugo Gehlin, Gullaskruf, G5/51A.
Vackra, tycker jag.
Leave a comment:
-
-
Hmmm, färg före form? Tål att tänkas på... Om jag skulle få för mig att prova så lovar jag att posta en uppdatering...
Leave a comment:
-
Leave a comment: