Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas i form av knyte. Blåfärgad glasmassa. Signerad. Men av vem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vas i form av knyte. Blåfärgad glasmassa. Signerad. Men av vem?

Hej,

Har köpt denna lilla vas. Blåfärgat glasmassa och formen av ett knyte. I botten signerad, men tyvärr har jag inte lyckats tyda signaturen.

Vet ni möjligtvis vem som har skapat en sån här vas?

Click image for larger version

Name:	A8AF5CE7-B011-4E05-AA4D-2018A80C30DF.jpg
Views:	1
Size:	41,9 KB
ID:	704150Click image for larger version

Name:	1FA5452A-55EA-4910-AEA2-88CB6724C523.jpg
Views:	1
Size:	66,2 KB
ID:	704151

Vänlig hälsning,

Fredrik Sambergs

Tove Ohlander

Det skulle kunna vara Tove Ohlander. I så fall är texten Egenart, 2001, T. Ohlander.
    Tove Ohlander bor numera i USA.
    (Jag har mejlat en fråga till henne - återkommer om hon svarar, men jag tror att det är hon).*

Tove Ohlander Specialitet / Specialty: Glas / Glass Född / Origin: Lund Uppvuxen i / Raised in Växjö Bor / Resides: Burlington, Vermont Arbete / Work: AO Glass Studio Hemsida / Website: www.aoglass…

Lite mer:
    Egenart:

Tove Ohlander:
    AO Glass is a unique blend of American and Swedish aesthetics and culture, thoughtfully developed by its founders, Rich Arentzen and Tove Ohlander. Since AO Glass was founded in 2007, it has become a premiere U.S. glass manufacturer, specializing in custom lighting, glass components, artistic collab

*Jag fick alldeles nyss svar från Tove Ohlander. Det är hon. Hon jobbade i glasstudion "Egenart" i Norge 1997 - 2006. Hon kände igen sin vas.
    Last edited by Eskil; 2023-05-10, 18:14.

Comment

Tack! Och åter tack!

Jag är synnerligen imponerad över din förmåga att lyckas identifiera föremål! Och så bussigt att du till och med kontaktade konstnären! Enastående!

Mycket kul att få ett namn till vasen. Tove Ohlander verkar spännande. Henne ska jag försöka lära mer om.

Vänlig hälsning,

Fredrik Sambergs

Comment

Working...
      X