Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det började med aligini, DanielS o Nala o nu mer hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det började med aligini, DanielS o Nala o nu mer hjälp

Nu hoppas jag att jag skriver namn rätt, ta inte illa upp annars.

Jag tror det hela m mitt intresse f glas började m Nala som frågade om en vas, som jag älskade,Daniel S löste det m Göran Wärff, Amaranda

Den som öppnade verkligen upp vägen t glas för mig var aligini,så FM Ronneby vet jag o har sett mkt av, de är fenomenala inom sitt gebit.

Sen har jag tittat på Tradera glas o hänv sidor som ni gjort t frågor o kommit fram t bland annat. Tackar, de ligger i mina favoriter nu

Jag tycker Flygsfors (ja, ja jag bjuder på dagens garv,men jag vill lära o tar därmed risken att skämma ut mig totalt) är min smak, det är väl en filial eller har en anknyn t Kosta

Desutom hänvisade Kaptenen t en utlänsk antiksida m både kosta o annat vackert (lagd bland favorite)

VARFÖR har vi inga såna sidor, jag prövade att slå upp vasen allt började med
    Amaranten,men våra stora glasbruk, visar ju endast upp sina nyaste kollektioner.

Fågelstaglas är den enda vettiga sidan bland glaslänkar om man vill titta på glas först, o man vill ju titta innan, man vet om man vill veta mer om dem, och om stilen tilltalar mig, vi är ju tack o lov alla olika. Hirivi, ska ha heder för Fågelstaglassidan !!

Sedan var det en fin vas Laxåglashytta, oidentiferad på Tradera, men jag kom liksom ingen vart m ngr bilder när jag försökte googla på den

Jag har som sagt sett mkt FM Ronneby, Fågelstaglas,Murano en dyr italienaresom arbetar i Italien???? Mkt vackert o exklusivt.

Samt en t italienare Vivvini (nåt åt det hållet) o den måste vara hur duktig o känd som helst,en liten rosa fågel, inte lika fin somRonnebys, lovar låg på26000 på Tradera, den italienaren fanns också på Kaptenens utländska aktionssida m en liten vacker veckad skål

Jag vet det är mkt, men nån kan väl svara o en annan kan väl svara vidare eller på ngt annat eller hänvisa

Men själv hade jag blivit genuint glad om ngn kom o visade sådant intresse o iver av att vilja lära o se bilder på porslin,det är ju en ära för ert stora
    intresse !!

Ser fram emot många svar o jag känner mig nyfiken, alla hemsidor o liknande som jag fått sänt t mig, tackar jag verkligen o de är bevarade i favoriter.

Tack i förväg
Working...
X