Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
    Mi.ke:

    Jag har ingen bild eller anteckning på någon häst som du beskriver. Intressant.....Vart har du sett det? Kommer du ihåg om den var etikett märkt
    i så fall var den gammal eller nyare produktion?

    Pjotr
    Pjotr, den hästen jag tänkte på finns i den katalogen du fick... någon stans i mitten (tror jag )

    Comment


    • Ursprungligen postat av mi.ke. Visa inlägg
      Pjotr, den hästen jag tänkte på finns i den katalogen du fick... någon stans i mitten (tror jag )


      Den enda häst som jag kan tänka mig du menar är denna M 20....Men den sitter sockeln på bakbenen och inte mellan svans och ben.
      Ursäkta bildkvaliteten ....Scannad från katalog


      Pjotr
      Bifogade filer

      Comment


      • Pjotr: Det var den jag också tänkte på, M-20! Vad bra att du scannade in en bild.
        Jag hade lite trassel med min scanner så jag kunde inte sätta in en bild häromdagen.

        -----------------------------------------------------------

        Äjth: Det var ingen dålig hemsida för Whitefriars. Det bör till en hel del tid och kunnande
        för att få ihop det här och jag är tyvärr inte rätt person för detta. Men det är en jättebra
        idé!
        Nu har vi mycket i denna tråd, både information och bilder, och tråden blir ju bara längre och
        längre och därmed tyvärr också något svåröverskådlig.
        Mina FM bilder finns samlade att beskåda, i stort format, i mina Webshotsalbum. Jag har inte
        uppdaterat där med de senaste bilderna men det kommer.......

        alegnis Webshotsalbum

        -----------------------------------------------------------

        Gello: Vad bra att hunden kom in i FM tråden och vad roligt att du har fastnat för FM!

        -----------------------------------------------------------

        Comment


        • Min lycka är fullkomlig! Jag hittade hit till denna underbara tråd från http://www.retroforum.se/index.php/topic,62.0.html (där finns några fina brevpressar mm att titta på också) Min fråga ställer jag hellre här, dä jag ser att FM-entusiasterna samlas:

          Var finns det sådan brevpressar att få tag på? Det skulle se så bra ut på skrivbordet med en sådan

          Comment


          • Irrelevant inlägg raderat.
            /Admin
            admin@precisensan.com

            Comment


            • Raderat ytterligare ett irrelevant inlägg (dvs inlägg som inte har med trådens ämne att göra).
              /Admin
              admin@precisensan.com

              Comment


              • Ursprungligen postat av olof Visa inlägg
                Min lycka är fullkomlig! Jag hittade hit till denna underbara tråd från http://www.retroforum.se/index.php/topic,62.0.html (där finns några fina brevpressar mm att titta på också) Min fråga ställer jag hellre här, dä jag ser att FM-entusiasterna samlas:

                Var finns det sådan brevpressar att få tag på? Det skulle se så bra ut på skrivbordet med en sådan
                Hej Olof!

                Jag vet inte om du ställer denna fråga för att skapa lite oreda ??....Men jag svarar hövligt om du nu inte skulle veta att man får leta på alla möjliga Auktioner, Loppisar, Annonser mm.

                Lycka till!

                Pjotr

                Comment


                • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Visst är det FM! Här kan du se mina exemplar:

                  .
                  Hej Alegni !

                  Fågel´n till höger C 635 Lirafågel.....Men vad är det för tillverkningsnummer på fågeln till vänster.

                  Pjotr

                  Comment


                  • Tyvärr lite odammat
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Japp Pjotr.. det va den jag tänkte på... men den fanns i helsvart också.. Borde inte varit så mycket högre än 150mm

                      Comment


                      • FM Konstglas Ronneby

                        Till Pjotr
                        Läste ditt sökande av Ronneby glasbruk, jag har två päron ett mindre och ett större samt ett äpple i glas, det är tunga pjäserna.
                        Hälsningar Anders

                        Comment


                        • Cobe: Vilken samling! Så många fåglar på en gång! Det var inte dåligt!
                          Fiskarna är också väldigt fina!

                          Jag brukar kalla min samling " fågel, fisk och mittemelllan".
                          Nu har du visat upp fågel och fisk .... har du något mittemellan?

                          Jag tar med en bild på något "mittemellan" ur min samling!

                          .
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Oj, vad tyst det är på FM tråden!

                            Slänger in en liten bild för att liva upp er.......

                            .
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Ooooooooo, den var läcker!!!!
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                              Comment


                              • Otroligt läckra.....
                                Varför göra livet krångligare än vad det är.....

                                Comment

                                Working...
                                X