Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej igen!

Eneryda-fågeln är ca 17 cm hög.
    Det finns ingen annan signering än etiketten.

Wysiwyg

Comment

• Morgonstund har guld i mun

Ett litet bidrag till bildgalleriet!
      Bifogade filer

Comment

• Vilket trevligt äpple! Guldinlägg är vackert och jag har själv 2st äpplen samt ett päron.

Fortsätt gärna med fler bilder! Har ni något från FM hemma på hyllorna så tveka inte att sätta in en bild!
        Det är kul att se olika färginlägg och modeller! Jag samlar både små och stora objekt från FM så allt är av intresse för mig.

Ingela
        Last edited by alegni; 2007-09-29, 02:42.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
          Hur gick det? Hur var det med färgen?????

Ingela
          Jag har inte lyckats se något annat än både blått och lila.
          Skall den stå länge under ett lysrör kanske?

Comment

• Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Fachinerande.
            Det skall jag kolla imorgon.
            Tycker mej ha sett tidigare att färgen sett lite olika ut.
            Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Jag har inte lyckats se något annat än både blått och lila.
            Skall den stå länge under ett lysrör kanske?

nej, det bllir nog bara blått eller lila ......var bara nyfiken på att du också fick denna färgskillnad.
            Allt lila behöver nog inte vara neodymium och ändra färg, det kan ju vara bara lila!

Comment

nej, det bllir nog bara blått eller lila ......var bara nyfiken på att du också fick denna färgskillnad.
              Allt lila behöver nog inte vara neodymium och ändra färg, det kan ju vara bara lila!
              Så här blir min fisk. Visst blir det en färgförändring men inte så som på din.
              Bifogade filer

Comment

• Färgen kan nog variera beroende på vilken typ av lysrör man har, det finns olika färgtoner (t.ex. varm eller kall).
                Kanske också varierar beroende på hur nära man ställer objektet, min fisk stod på diskbänken precis under lysröret.

Läste på ett annat forum om en som samlar på lila glas, denna person bytte lampor och hejsan hoppsan så var samlingen blå!

Lägger in ytterligare en bild som illustration.

.
                Bifogade filer

Comment

• Hurra och tack Ingela.
                  Lysröret över diskbänken funkade bra.
                  Nu kan jag tydligt se färgskillnaden.
                  Blev dock inte så bra på bild.
                  Bifogade filer

Comment

• Fågel

Visar nr 2 i min serie av Ronnebyglas.
                    (Min serie består för närvarande av precis 2 pjäser. )
                    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                      Visar nr 2 i min serie av Ronnebyglas.
                      (Min serie består för närvarande av precis 2 pjäser. )

Tack för bild på trevlig fågel!
                      Låter lovande! Nr 2 i din serie av Ronnebyglas! Låter som det kan bli både en nr 3 och en nr 4 eller kanske ännu fler!

Fåglar och fiskar finns det gott om på mina hyllor och jag kallar min samling för "fågel, fisk och mittemellan". Allt som inte är fågel eller fisk är ju mittemellan och jag har t.ex. nyligen fått hem en ursnygg vas. Bild kommer så småningom.....

Comment

• Godkväll!

Här kommer en ny fågel som hittat sitt nya bo
                        Den är 41 cm mellan vingspetsarna 32 cm hög och väger ca 3,5 kg
                        Signerad: Marcolin Sweden M 670
                        Det är svårt att fotografera den för att visa hur stor den är

Pjotr
                        Bifogade filer

Comment

• Kan denna fågel vara FM konstglas? Dålig bild i o f s.
                          Bifogade filer
                          Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
                            Kan denna fågel vara FM konstglas? Dålig bild i o f s.

Mantorp? Gränna? FM? eller ?

Svårt att säga säkert när flera glasbruk har gjort liknande fåglar.

Hur är slipningen i botten? Kan du sätta in en bild?

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                              Här kommer en ny fågel som hittat sitt nya bo Den är 41 cm mellan vingspetsarna 32 cm hög och väger ca 3,5 kg Signerad: Marcolin Sweden M 670 Det är svårt att fotografera den för att visa hur stor den är

Fin pjäs! Lite svårt att få uppfattning om hur den ser ut, kanske ett foto lite från sidan så man ser modellen bättre och kanske även så det gråa kommer bättre till sin rätt. Nu har jag i och för sig sett de bilder som säljaren la ut vid försäljningen så jag vet hur fin fågeln är!
                              Appropå hur stor den är - ställ en tändsticksask bredvid som jämförelse!

Comment

Mantorp? Gränna? FM? eller ?

Svårt att säga säkert när flera glasbruk har gjort liknande fåglar.

Hur är slipningen i botten? Kan du sätta in en bild?
                                Svårt att få till bra bild men bättre än inget. Har även en pippi till som jag inte vet ursprung på
                                Bifogade filer
                                Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Working...
                                X