Det måste vara något mer än fett Det sitter värre än fernissa. Och det där kastar man på sig
DG
Naturligt doftextrakt såsom Ambra, även från växter och annat organiskt, Mysk, det fanns nog doftämnen av olika slag men jag tror som Kecke skriver att de flesta blandades med fett för att sprida doftämnet. Kanske är det doftämnena i kombination med fett, kanske sockerämnen och äggviteämnen. ?? nu far jag iväg lite där, men...
Parfym var ju dyrt små flaskor (eller större) men med litet innehåll
Har Du märkt vad det är svårt att få bort intorkad parfym. Undrar vad det innehåller
Lasse
Lägger in en liten, liten en här, visserligen skruvgängad men ändå. Den är bara 2.5 cm bred och glaset är tjockt så det kan inte rymts mkt parfym i den.
har tagit några bilder till. Här är en burk för någon typ av kräm eller salva. De här burkarna finns också i Orrefors katalog. Men jag tror också att Limmared hade dessa eller hur Legion. Det finns ingen gänga utan locket ligger bara som i en fals.
Jag har för dåligt med material hemma för att kunna säga nåt om burken men när museét öppnar för säsongen ska jag försöka komma över mer, jag vet att de har många kuranter speciellt när det gäller parfym och liknande.
har tagit några bilder till. Här är en burk för någon typ av kräm eller salva. De här burkarna finns också i Orrefors katalog. Men jag tror också att Limmared hade dessa eller hur Legion. Det finns ingen gänga utan locket ligger bara som i en fals.
Ett par flaskor till sen skall jag nog hålla mig lugn några dagar-
Ett "parfymrör" från parfumeri F Pauli Minne från Stockholmsutställningen 1897
Har innehållit Eau de Cologne. Vackert tycker jag Vilket glasbruk som gjort det vet inte.
Har inte köpt några som jag vet var de kommer ifrån utan går helt efter hur de ser ut. Tycker om när de föreställer något, såg du som var danska som lades ut för någon vecka sedan?
Här är en tjeckisk variant, vet inte vad den blå färgen kallas för.
Har inte köpt några som jag vet var de kommer ifrån utan går helt efter hur de ser ut. Tycker om när de föreställer något, såg du som var danska som lades ut för någon vecka sedan?
Här är en tjeckisk variant, vet inte vad den blå färgen kallas för.
Leave a comment: