har tagit några bilder till. Här är en burk för någon typ av kräm eller salva. De här burkarna finns också i Orrefors katalog. Men jag tror också att Limmared hade dessa eller hur Legion. Det finns ingen gänga utan locket ligger bara som i en fals.
Jag har för dåligt med material hemma för att kunna säga nåt om burken men när museét öppnar för säsongen ska jag försöka komma över mer, jag vet att de har många kuranter speciellt när det gäller parfym och liknande.
En parfymflaska hittad under senaste smålandsvistelsen
DEt sitter en sliten liten etikett på baksidan som verkar vara en Barnängenetikett Kanske något de sålde men inte tillverkade.
Tyvärr har proppen torkat fast och jag vet inte riktigt hur jag ska få loss den med våld går nog flaskan sönder
DG
Det har varit munvatten med så då slänger jag in en bild på hårvattensflaska. Tänk om man skrev att något var radioaktivt på produkterna idag, folk skulle springa åt andra hållet!
Jag undrar om man fick självlysande hår om man använde detta.
DG
Det har varit munvatten med så då slänger jag in en bild på hårvattensflaska. Tänk om man skrev att något var radioaktivt på produkterna idag, folk skulle springa åt andra hållet!
En till, tyvärr lite glassjuk men ack så vacker. Tycker mig ha sett den tidigare men vet ej var.
Någon som vet farifrån eller ålder ?
Lätt lilatonad, planslipad botten med ett härligt slitage. 10 cm hög inkl den snygga proppen
Här är en litet större flaska.
14,5 cm hög och rymmer 130 ml.
Parfumeri (tror jag det står) F Pauli PORTUGAL F Pauli Stockholm Jönköping.
Mycket ojämn botten.
Leave a comment: