Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bruna Paddor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggDet låter som ett riktigt konststycke att hålla koll på dom.
Det är jättekul att höra dej berätta om jobbet som glasblåsare.
Det var ju presis inga glada miner man mötte i arbetlagen vid den tiden,
blodigt allvar, skiträdd var man!
Hirvi
Leave a comment:
-
Det låter som ett riktigt konststycke att hålla koll på dom.
Det är jättekul att höra dej berätta om jobbet som glasblåsare.
Leave a comment:
-
Ja så är det nog Kecke!
Dom där bimatarna ser jag med fasa!
Var 14år, (nybörjare och inbärare i hyttan) fick sitta på en stol och hålla dessa varma bimatare som vinglade åt alla håll, när tre blåsare kastade till en
bimatare hela tiden, som ovan, var det ett helvete att hålla dessa rätt på pipan, halsen fick inte bli sned
Hirvi
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av Gaspardin Visa inläggHärliga bilder Kecke!
Gillar bubblorna i glaset.
Det känns nästan som om glaset rör sej.
Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggJa bimatarformen var nog lämplig att ta fram på morgon
innan glaset blivit blankt,
Bimatarlampa var nytt för mig!
Hirvi
Vet du inte att bin har dålig syn och absolut måste ha belysning vid intagande av sockerlösning.
Leave a comment:
-
Ja bimatarformen var nog lämplig att ta fram på morgon
innan glaset blivit blankt,
Bimatarlampa var nytt för mig!
Hirvi
Leave a comment:
-
-
Den sista bilden föreställer en vas vid namn Salong.
Design: Johanna Jelinek.
Fotograferad på IKEA.
Pris: 49:-
OBS!
Jag köpte den inte men trodde att det var en kopia av en bimatare först. Storleken stämde bra.
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggBläckhorn är väl inte riktigt riktigt för de som inte är bimatare. Jag har för mig att man fyllde dem med små metallkulor och ställde ner stålpennan i kulorna så att pennan kunde torka utan att kladda... Eller?
Efter kvällspromenaden skall jag tala om vad min sista "bimatarliknande" tingest är för något.
Leave a comment:
-
Bläckhorn är väl inte riktigt riktigt för de som inte är bimatare. Jag har för mig att man fyllde dem med små metallkulor och ställde ner stålpennan i kulorna så att pennan kunde torka utan att kladda... Eller?
Leave a comment:
-
-
Ja, den är ju ljusare i verkligheten.
Så här i vintermörkret får allt en annan färg än vad det skall ha.
Leave a comment:
Leave a comment: