Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orreforsskål [ID: Gunnar Cyrén]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Orreforsskål [ID: Gunnar Cyrén]

Denna fick min moster när hon gick i pension efter 29år på bilregistret... kommer dock inte ihåg när hon gick i pension men troligt mitten av 1990 talet.
    Bifogade filer

Det finns ett ypperligt tillfälle att få en hygglig marknadsvärdering redan imorgon, en precis likadan säljs nämligen på SAVs stadsauktion (nr 8722):

Comment

En s.k. NOR-skål- Utdelades i statliga verk för "Nit och redlighet" Det fanns lite olika kriterier för att få den Längre tillbaka så lade man ihop ålder och tjänsteår Senare så var det när man arbetat i 30 (tror jag) Tidigare så var det endast medalj som delades ut, men senare så fick man välja mellan denna skål och en Kostaskål, klocka och medalj. Kan ha glömt någonting.
      Utdelningen var en högtidlig tillställning. För min del på Operakällaren med höga chefer och trevlig underhållning och god mat. Vad jag valde! V ad tror Ni
      DG

Comment

Ja den får jag hålla koll på. Hoppas att man kan se vad slutpriset blir.

MVH
        Robban

Comment

Så då kom slutpriset ut på denna skål.
          2600,-

Däremot hittade jag på denna länk när jag googlade på NOR utmärkelsen.

Där ser man priset som FMV får betala för varje skål.

Comment

ärligt talat tycker jag det är dyrt, men vem vet, kanske ngn som samlar på statliga utmärkelser.....

Comment

Working...
            X