Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gipstavor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Gipstavor

    Hej
    Jag heter Peder och undrar vad dessa två runda gipstavlor kommer ifrån och vad dom kan vara värda , fick ärva dom av min mormor när hon lämnade jordelivet, hoppas att bildkvaliteten är i sin ordning annars får jag ta nya bättre.

    MVH:Peder
    Bifogade filer
    Last edited by Peder; 2008-06-21, 13:21.
    sinnet@jorbol.se

  • #2
    Det är svårt att säga något om dina tavlor utifrån dessa bilder.
    Är de märkta på något sätt?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #3
      Står nåt i bubblan den silverfärgade men kan inte se vad och dom är osignerade tyvärr.men väldigt vackra tycker jag.
      sinnet@jorbol.se

      Comment


      • #4
        Det som står i "bubblan" (kartuschen) anspelar antagligen på sceneriet på latin eller vad personerna heter, t ex Henrik den åttonde och en av hans fruar?
        På baksidan borde finnas någon instämpling, som S&C eller vadsomhelst. Vänd på faten och ta nya foton ändå.
        Inte säkert att det är av gips och att faten kan vara övermålade i guldbrons och silverfärg i sen tid.
        Intrycket är 1890-tal.

        Comment


        • #5
          Står inget baktill

          Står inget baktill och jag håller med det ser ut som det är målat i sen tid.
          så frågan är då vad kan dessa ha för värde, förutom mitt personliga minnes värde då.
          Bifogade filer
          sinnet@jorbol.se

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Peder Visa inlägg
            Står inget baktill och jag håller med det ser ut som det är målat i sen tid.
            så frågan är då vad kan dessa ha för värde, förutom mitt personliga minnes värde då.
            ett värde är ju alltid relativt skall du sälja dom eller försäkringsvärdet jag själv anser att inget är värt mer än man får vid en ev.försäljning, men sen gäller det att saker blir sålda på rätt ställe om man vill ha max betalt för sina saker
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

            Comment


            • #7
              nåväl det slutar väl med att nån lurar mig som vanligt eftersom jag vet 0 om sånt här så frågan är om nån vänlig själ kan rekomendera nåt bra försäljningssätt ?
              Last edited by Peder; 2008-06-21, 18:43.
              sinnet@jorbol.se

              Comment

              Working...
              X